• Dilluns 19 abril 2021, 12:12 h

elPeriódico.com

Registra't | Iniciar sessió

PROBLEMES SANITARIS

Reivindicació de les infermeres

Dilluns, 18 de juliol del 2011 Glòria Jodar Solà (Vicepresidenta del Col·legi d'Infermeres i Infermers de Barcelona)

Vaig llegir amb deteniment les notícies publicades entre els dies 6 i 9 de juliol sobre la protesta dels veïns de la Colònia Güell (Santa Coloma de Cervelló), la majoria persones grans, per evitar el tancament del consultori, on treballen una infermera i una metge. Els usuaris són persones amb problemes de mobilitat, amb atròfies als músculs, llagues a les cames, artritis i problemes als ossos, situacions que sovint es produeixen quan s'arriba a la vellesa. Finalment, celebrem que hagin aconseguit que el centre sanitari continuï obrint les portes. Sorprenentment, no obstant, en cap de les informacions es fa referència a la infermera, que és qui té cura d'aquestes persones i fa un seguiment continu dels problemes de salut. És la responsable de les atencions i d'oferir tot el suport per millorar i mantenir la seva salut. Tot i ser conscients que aquesta és una visió que el ciutadà no té prou interioritzada, lamentem que en aquests textos no s'hagi tingut en compte el paper de la professió d'infermera i que, per tant, es faci referència a la infermera com a "assistenta", o es parli d'altres professionals com a primordials a l'hora de tractar situacions de salut de les quals sempre s'encarrega la infermera. Els veïns ja han aconseguit que el metge els visiti tres vegades a la setmana, però ¿i la infermera? Precisament som les infermeres i els infermers els que fem un control dels problemes de salut de les persones grans, promocionem la cura pròpia i l'autonomia del pacient per al desenvolupament de les activitats de la vida diària, i establim plans terapèutics que, només a títol d'exemple, ajuden a mitigar dificultats de mobilitat i a evitar l'aparició de llagues. La nostra també és una aportació primordial.



Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí

EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuoses amb les persones i institucions. Les cartes enviades podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Per publicar-les, EL PERIÓDICO es reserva la possibilitat de demanar dades addicionals com DNI, domicili i telèfon amb la finalitat de contrastar el seu contingut i la identitat de l'autor. No es mantindrà correspondència per correu electrònic ni s'atendran visites o trucades telefòniques sobre cartes o comentaris no publicats en qualsevol dels suports d'EL PERIÓDICO.
QUEIXES: Els lectors poden expressar les seves queixes al diari o bé al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Al CIC només quan considerin que s'han vulnerat els principis recollits al Codi Deontològic, pel tractament que donen els mitjans informatius sobre els diferents temes. Poden dirigir-se al Consell de la Informació de Catalunya trucant al 93 317 19 20.