L'atur registrat va baixar en 98.853 persones al juny

La taxa de desocupació, que és la caiguda més gran de la sèrie històrica, suma 3 mesos de descensos

Cua d’aturats en una Oficina de Treball de la Generalitat de Terrassa, abans d’obrir les portes.

Cua d’aturats en una Oficina de Treball de la Generalitat de Terrassa, abans d’obrir les portes. / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
EFE / Madrid

L'aturregistrat ha baixat en 98.853 persones al juny respecte al maig (el 2,10%) i suma tres mesos de caigudes, amb la qual cosa el total de desocupats es va situar en 4.615.269, segons ha informat aquest dimarts el Ministeri d'ocupació i Seguretat Social.

El descens deljunyés el més gran registrat aquest mes en tota la sèrie històrica. No obstant, en termes interanuals, l'atur ha augmentat en 493.468 persones, l'11,97%.

Per sectors, al juny l'atur va caure en tots --excepte en agricultura, que va pujar en 1.182 (el 0,74 %)--, especialment enserveis(en 52.654, l'1,88%), seguit de laconstrucció(en 17.124, el 2,15%) iindústria(en 9.970, l'1,85%), mentre que en el col·lectiu sense feina anterior va caure en 20.287 (el 4,90%).

Catalunya

Notícies relacionades

A Catalunya, el nombre de parats va baixar en 15.356 persones al juny (-2,43%), percentatge que suposa el quart mes consecutiu de descensos i situa el total de desocupats en 615.576. Respecte al mateix mes de l'any passat, Catalunya té 39.182 aturats més. Això significa un increment del 6,8%.

En un comunicat, la secretària d'Estat d'Ocupació, Engracia Hidalgo, ha remarcat que el juny del 2012 ha portat la retallada mensual més gran de l'atur en un mes de juny dins la sèrie històrica. "Mai s'havia arribat a un descens tan accentuat, de gairebé 100.000 persones", ha subratllat. En qualsevol cas, Hidalgo ha afirmat que s'haurà de fer un seguiment de l'evolució de les xifres d'atur per veure si, després de la "bona dada del juny", es converteixen en tendència positiva.