elPeriódico.cat

Paraula de Pep

Registrar-se | Iniciar Sessió
Perles del paper

La llengua pròpia del PP

La dreta espanyolista redobla l'ofensiva contra la immersió lingüística

Dimarts, 6 de setembre del 2011 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
Xavier Campreciós Periodista

El lapsus estiuenc ens ha permès seguir alimentant la llega sospita que el capitalisme financer que ens regeix està esgotat, que no aguanta la globalització sense regles ni l'especulació per l'especulació. I mentre ningú idea una sortida a la pitjor crisi econòmica mundial des de fa 80 anys, anem traginant misèries. Sigui la d'aprofitar el mes d'agost per perseguir amb acarnissament els desheretats que ja només cobren la paga dels pobres, que els rics no han de pagar. Sigui la de recastellanitzar Catalunya, el vell anhel franquista que persegueix la dreta política i mediàtica de la democràcia perquè està en el seu ADN espanyol.

Edició Impresa

Edició Impresa

Versió en .PDF

Informació publicada en la página 8 de la secció de Opinión de l'edició impresa del dia 06 de setembre de 2011 VEURE ARXIU (.PDF)

El Mundo i Abc, els abanderats contra el sistema escolar d'immersió lingüística que ha garantit la cohesió social i la llengua catalana a Catalunya i que van pregonant que els catalans perseguim l'espanyol, no en tenen dubte. Portada d'El Mundo: Mas considera un atac que l'espanyol sigui igual que el català. Portada d'Abc: CiU amenaça el PP per defensar l'espanyol. Més clar que l'aigua. I el ministre de Justícia, a la foguera. Què en deu saber ell de sentències i jutges. Portada d'El Mundo de diumenge: El ministre de Justícia falseja la sentència sobre l'espanyol. Caamaño manipula les sentències del TC, TS i TSJC al·legant que es refereixen a casos concrets i que no qüestionen el sistema català. L'editorial sortia sol: «Un ministre de Justícia que falseja i manipula de forma tan descarada les sentències dels alts tribunals no pot continuar en el càrrec. Caamaño mereix ser destituït». I el d'Abc s'hi sumava ahir: «Malgrat les inefables i impròpies declaracions del ministre de Justícia sobre el que el Tribunal Constitucional deia en la seva sentència sobre l'Estatut català, les decisions del Suprem són molt clares: la Generalitat ha de corregir un sistema educatiu que vulnera la Constitució espanyola perquè margina el castellà». I això, marginar la llengua pròpia de Catalunya, fa el PP. Com a les Balears, el País Valencià i Aragó.

Vots:
+0 votar a favor
-0 votar en contra
Compartir: delicious digg technorati yahoo meneame facebook buzz
Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text

Escriviu el vostre comentari:

AVÍS: El comentari no pot superar els 500 caracters

PER PARTICIPAR HEU DE SER USUARI REGISTRAT. (Registrar | Iniciar sessió)