CONGRÉS DEMOCRISTIÀ A SITGES
Vila d'Abadal afirma que "no queda cap més solució" que la independència de Catalunya
El candidat alternatiu a Unió rebutja les tesis de Duran
El candidat alternatiu a liderarUnió Democràtica de Catalunya,Josep Maria Vila d'Abadal, ha defensat la seva aposta independentista com l'única opció possible per a Catalunya i ha rebutjat les tesis del líder de la formació,Josep Antoni Duran Lleida, que aquest dissabte va afirmar que aquest camí dividiria la societat catalana.
Vila d'Abadalha afirmat: "El projecte de fer un altre Estat, inclusiu, integrador, just i equitatiu, de tots els catalans, no pot separar la nostra societat. La separa la crisi, les injustícies socials".
El candidat i alcalde de Vic ha defensat l'independentisme perquè alguns dels fundadors d'Unió l'han plantejat al llarg de la història del partit, i perquè, segons ell, l'Estat empeny a laindependència catalana: "No ens queda cap més solució, no és blanc i negre, és que no tenim sortida dins de l'Estat espanyol. Ens ho diuen els espanyols, ens ho ensenyen cada dia. Queda exclusivament aconseguir, com deien els nostres pares, la independència total, un Estat propi".
Aprendre del 15-M
Notícies relacionadesVila d'Abadalha posat l'exemple delmoviment del 15-M per demanar canvis en el funcionament d'Unió i dels partits polítics. Els indignats ens diuen que no fem bé les coses. Hi ha desafecció social respecte a la nostra acció i cada dia hi ha menys comprensió". I ha afegit la necessitat que els partits siguin "més comunicatius, més permeables, més receptius" respecte a la societat.
El candidat alternatiu ha demanat limitar la durada dels mandats interns del partit i que determinats càrrecs puguin ser escollits també amb la participació dels ciutadans no afiliats als partits polítics.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- BCN rebutja l’exigència dels EUA de retirar la inclusió en una biblioteca
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Adeu a les taques de la vitroceràmica: aquest és el truc per eliminar-les per sempre
- Ordre estatunidenc L'American Space de Barcelona perdrà la subvenció de Trump en no acatar la directiva contra la inclusió
- Successos Mor una catalana en una allau mentre esquiava a Geòrgia
- Educació El Consell d’Educació de Catalunya recolza que el curs 25-26 comenci el 8 de setembre