AGRESSIÓ PER PART D'UN AGENT DE L'AUTORITAT

Detingut un mosso per cosir a punyalades un taxista pakistanès

La víctima, que està en coma, va ser trobada agonitzant a Sant Fost de Campsentelles

El jutge de Mollet ha ordenat l'ingrés a la presó de l'agent per intent d'homicidi

Un home passa, ahir,  pel camí on va aparèixer apunyalat eltaxista pakistanès.

Un home passa, ahir, pel camí on va aparèixer apunyalat eltaxista pakistanès. / RICARD CUGAT

3
Es llegeix en minuts
A. BAQUERO / J. G. ALBALAT
BARCELONA

Faruk, un taxista pakistanès, va aparèixer cosit a punyalades en un camí rural el 22 de setembre. Dos dies més tard, un mosso va denunciar a comissaria el robatori de la seva pistola després d'haver estat apallissat per uns desconeguts. En aparença, dos fets sense relació entre si. Però només en aparença, ja que dissabte mossos investigadors de la comissaria de Premià de Mar (Maresme) van detenir aquest agent com a presumpte autor de la brutal agressió al taxista, que encara es debat entre la vida i la mort a l'hospital de Can Ruti.

El sospitós va passar a disposició del jutjat d'instrucció número 4 de Mollet del Vallès, que després de prendre-li declaració va ordenar el seu ingrés en presó provisional sense fiança per homicidi dolós en grau de temptativa. La Conselleria d'Interior va confirmar a EL PERIÓDICO que el detingut per l'agressió és un mosso destinat a tasques administratives a Barcelona.

La víctima, que està en coma, va ser localitzada agonitzant el 22 de setembre passat a les 22.33 de la nit al camí de Tristany i Isolda, una via entre boscos d'una urbanització de Sant Fost de Campsentelles (Vallès Oriental), segons han informat a aquest diari fonts de la policia local d'aquest municipi. Al desplaçar-se fins allà en dues ambulàncies medicalitzades, els professionals del Sistema d'Emergències Mèdiques van descobrir un home pakistanès amb nombroses ferides d'arma blanca, sobretot al tòrax. Els metges van aconseguir estabilitzar la víctima i traslladar-la a l'Hospital Germans Trias i Pujol, on va entrar en l'estat de coma en què encara es troba.

SENSE FAMÍLIA A ESPANYA / Fonts de l'entorn de la víctima van assenyalar que el conductor va rebre almenys 15 punyalades del seu agressor. L'home, que no té família a Espanya, només rep visites de voluntaris d'una associació pakistanesa.

La víctima, identificada com a Faruk, conduïa com a assalariat un taxi de Barcelona i, segons les indagacions, suposadament va recollir el seu agressor a Barcelona a la sortida d'un prostíbul. Fonts pròximes a la investigació van indicar que l'agressor va parar el taxi i li va demanar que el portés a casa. A l'arribar-hi, el mosso li va dir que no tenia diners per pagar-li i li va demanar que el portés a casa de la seva mare, en una població pròxima, on li pagaria. Llavors, es va iniciar una baralla entre l'agent i el conductor del vehicle, que va acabar amb aquest últim greument ferit per arma blanca.

A partir de llavors, segons les fonts consultades per aquest diari, hi ha dues versions diferents sobre el que va passar i sobre com es va resoldre el cas. Una d'elles sosté que el taxista va intentar defensar-se de l'arma blanca del seu agressor amb una barra. En la baralla o al fugir del lloc del crim, a l'agressor li va caure la pistola sense que s'adonés fins algunes hores més tard de la seva desaparició. Per cobrir-se, segueix aquesta versió, va anar a comissaria i va denunciar que l'hi havien robat uns desconeguts que l'havien apallissat.

Hores més tard, els mossos encarregats d'investigar l'agressió al taxista van trobar la pistola en el lloc dels fets. Després de mirar el número de sèrie, van descobrir que es tractava de l'arma reglamentària d'un company. Un cop localitzat i interrogat, l'agent va confessar els fets amb el conductor del taxi.

Notícies relacionades

AUTOLESIONS AMB LA PORRA / Altres fonts, en canvi, sostenen que l'agent no va perdre la pistola, sinó que quan va arribar a casa seva va decidir amagar-la per començar a muntar la seva coartada. Acte seguit, es va autolesionar amb la seva defensa extensible (la porra reglamentària) i va anar a denunciar a una comissaria dels Mossos el robatori de la pistola i la pallissa, tots dos ficticis. No obstant, els mossos que van prendre la denúncia van detectar de seguida incoherències en la declaració, així que van començar a interrogar-lo i el van acompanyar a casa, on l'agressor va acabar confessant que havia amagat la pistola i els va relatar els fets.

Ahir, els Mossos d'Esquadra van refusar donar detalls del que havia passat.