La Generalitat obliga els bombers a suplir els efectius que falten
Els sindicats han convocat una vaga indefinida contra l'augment d'hores a partir del dia 20
El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha exposat les línies de la nova campanya de prevenció d'incendis 2014, que s'haurà d'enfrontar a un estiu calorós i de restriccions pressupostàries.
Espadaler ha anunciat que no hi haurà noves oposicions per al cos de bombers i que el personal funcionari estarà obligat per un decret llei a cobrir les hores dels 102 bombers menys que hi ha en plantilla des del 2009.
El conseller també ha assenyalat com a condicionant que en la campanya del 2013 la majoria dels incendis greus es van produir fora del període considerat com a "campanya d'incendis", cosa que obliga a canviar la perspectiva, ha dit.
Espadaler també ha anunciat que s'utilitzaran 'drones' per vigilar l'evolució nocturna dels focs. "Amb el permís previ de Foment", ha precisat.
El conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, s'ha felicitat de la reducció d'incendis per negligència durant l'any passat en gairebé cinc punts, i ho ha atribuït a l'èxit de les campanyes de sensibilització ciutadana.
Aquest matí els Bombers de la Generalitat han protestat contra l'augment d'hores i han convocat una vaga indefinida, a partir del 20 de juny, per protestar contra el decret del Govern català.
Uns 100 agents s'han manifestat aquest dimarts a mig matí pel centre de Barcelona en contra de l'augment de la jornada durant la campanya forestal, que arrencarà el 15 de juny i s'allargarà fins al 15 de setembre.
Notícies relacionadesEls agents s'han concentrat a les 11.00 hores davant la Generalitat, on han exhibit pancartes i han llançat pots de fum taronja vestits amb els seus petos del mateix color, i a les 12.00 hores han marxat fins al Parlament, que està tot protegit per tanques, per entregar la sol·licitud de vaga indefinida al conseller d'Interior de la Generalitat, Ramon Espadaler, per al 20 de juny, segons ha declarat el responsable d'UGT de Bombers, Antonio del Río.
Del Río ha qualificat la política d'Espadaler d'erràtica i inoperativa, i ha considerat l'augment de les hores de treball durant la campanya forestal d'injustificat, ja que busca atendre de forma lineal unes necessitats que són "carències estructurals d'un cos en fallida".
- Previsió meteorològica El pronòstic del Meteocat és clar: arriben les pluges a partir d’aquest dia a Catalunya
- A l’eixample Els afectats per la retirada d’un sostre d’amiant valoren acudir al jutjat
- Reconstrucció de l'estadi Barcelona allarga el permís d'obres 24 hores al Camp Nou fins al 30 d'abril
- CONTROLS Antidopatge treu Espanya de la llista de països sota vigilància
- Crim de la Guàrdia Urbana Una criminòloga sentencia la personalitat de Rosa Peral: «Seductora, manipuladora i mentidera»