El TSJC suspèn la consulta popular a Tossa sobre un port en una zona verge
La Delegació del Govern va interposar una demanda perquè entén que es basa en la llei catalana de consultes
L'ajuntament presentarà al·legacions perquè el polèmic referèndum es pugui fer aquest diumenge

captura-tossa
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha suspès "provisionalment" la consulta que aquest diumenge s'havia de celebrar a Tossa de Mar per decidir si s'inicien els tràmits urbanístics Tossa de Mar municipals per crear un port, un hotel de luxe i quatre xalets en una zona verge del litoral de la localitat.
L'Ajuntament de Tossa de Mar ha manifestat que presentarà al·legacions "contra la impugnació de l'Estat espanyol" que impedeix la consulta popular sobre el complex.
La decisió del Jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Girona parteix d'una demanda interposada per la delegada del Govern espanyol a Catalunya, Llanos de Luna, que entén que el referèndum es basa en la llei catalana de consultes que ja va tombar el Tribunal Constitucional.
"L'ajuntament no entén com Espanya, coneixent des del 22 de setembre la decisió municipal d'organitzar la consulta el 20 de novembre, hagi esperat fins a l'11 de novembre per impedir la celebració de la consulta", ha indicat el consistori.
COMPETÈNCIA MUNICIPAL
L'alcaldessa de Tossa, Gisela Saladich, s'ha mostrat sorpresa davant "l'actitud d'Espanya en un tema de competència municipal" com és iniciar els tràmits d'una modificació del planejament urbanístic. "Hi ha molts ajuntaments que han celebrat consultes d'acord amb la mateixa normativa que nosaltres i no han tingut problemes amb Madrid. La més recent, la consulta convocada per l'Ajuntament de Salt. També s'han convocat consultes sense oposició de l'Estat a Tortosa, San Carlos del Valle, Cervelló, Xerta, Brunyola, Olot, etcètera, ha assenyalat.
"En aquest assumpte no és aliena l'actitud d'alguns partits, amb representació al consistori o sense, que han treballat en la mateixa línia que Madrid volent impedir que els veïns puguin expressar la seva opinió sobre un tema que els afecta", ha afegit.
L'alcaldessa ha afirmat que "Espanya torna a intentar impedir que a Catalunya, en aquest cas a Tossa, consultem els ciutadans".
"Alguns se n'alegraran, però els que no tenim por de treure les urnes perquè el poble opini lliurement lamentem profundament aquesta situació", ha dit.
UN TÚNEL
Notícies relacionadesEl polèmic projecte contempla la construcció d'un port esportiu i pesquer darrere d'És Codolar, amb tres dàrsenes i 453 amarratges, magatzems, zones verdes, locals comercials i aparcaments per a vehicles. Per accedir a aquesta zona s'hauria de construir un túnel que connectaria la xarxa viària de Tossa amb el port des de Can Cerdas. També es contempla la construcció d'un accés per a vianants per comunicar el port amb el casc urbà a través d'És Codolar.
La zona s'urbanitzaria també per a la instal·lació d'un hotel de 5 estrelles i quatre xalets de luxe, tots dos situats a l'antic camí de Lloret (sector Ses Alzines), en parcel·les que van de mil a gairebé dos mil metres quadrats.
- Previsió meteorològica El pronòstic del Meteocat és clar: arriben les pluges a partir d’aquest dia a Catalunya
- A l’eixample Els afectats per la retirada d’un sostre d’amiant valoren acudir al jutjat
- Reconstrucció de l'estadi Barcelona allarga el permís d'obres 24 hores al Camp Nou fins al 30 d'abril
- CONTROLS Antidopatge treu Espanya de la llista de països sota vigilància
- Crim de la Guàrdia Urbana Una criminòloga sentencia la personalitat de Rosa Peral: «Seductora, manipuladora i mentidera»