Dues mirades

Bones notícies

'Buone Notizie' és un suplement del 'Corriere della Sera' que només conté notícies basades en la solidaritat i els bons sentiments

1
Es llegeix en minuts
rjulve7518723 barcelona 6 1 2008  sociedad barcelona  puesto el suplemento181203115156

rjulve7518723 barcelona 6 1 2008 sociedad barcelona puesto el suplemento181203115156 / SANTIAGO BARTOLOME

Fa dos anys, Rossend Domènech, corresponsal de EL PERIODICO a Itàlia, parlava de l’aparició de 'Buone Notizie', un suplement setmanal del 'Corriere della Sera' que, com és obvi, només contenia notícies bones. Res de desastres naturals ni d’atemptats, res de necrològiques ni de crisis econòmiques. Res de disturbis al carrer o de canvis climàtics. Només bones notícies. Com deia la directora, “publiquem històries d’energia, de persones que reaccionen i no es rendeixen”. Solidaritat i bons sentiments. Coratge i bondat. 

La sorpresa (o no tant) és que l’invent va funcionar i està funcionant la mar de bé: només cal que ho comprovin. Això és, per descomptat, una bona notícia per als impulsors: més publicitat i més exemplars venuts. Fins i tot hi ha gent que només està subscrita a 'Buone Notizie' i no pas al 'Corriere'. Això també ho saben les empreses que s’anuncien als diaris i les que gestionen els anuncis a la xarxa a través d’algoritmes. Eviten que la marca en qüestió es relacioni amb les tragèdies. D’aquí a un temps, potser només hi haurà publicitat si parlem del bé. El mal continuarà existint i serà real, però no en parlarem, embafats com estarem amb tantes bones notícies.