"DESMANTELLAMENT"

Badalona recupera el control del contracte de les escombraries

El consistori anuncia tràmits per reclamar uns 4 milions de sobrecostos en "cobraments indeguts"

L'expedient serà presentat a l'Oficina Antifrau "perquè s'emprenguin les accions pertinents"

La compareixença de l’alcaldessa de Badalona i el regidor de Mobilitat.

La compareixença de l’alcaldessa de Badalona i el regidor de Mobilitat.

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L'Ajuntament de Badalona ha confirmat avui que l'expedient que va obrir arran de l'auditoria que va detectar "greus irregularitats" en la gestió del servei de neteja viària i recollida de residus a la ciutat, projecta unes conclusions que "confirmen el desmantellament del servei de control del contracte amb l'empresa adjudicatària Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) entre els anys 2011 i 2015", segons afirma el consistori.

L'alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha comparegut per anunciar que l'Ajuntament es disposa a iniciar els tràmits per "recuperar els sobrecostos, així com per garantir el control d'aquest contracte per assegurar un servei millor a la ciutadania". La companyia constructora i de serveis, consultada per aquest diari, no ha volgut manifestar-se sobre aquesta qüestió. 

Sabater ha anunciat, concretament, una bateria de mesures basada en tràmits per "recuperar 4,1 milions d'euros que s'han cobrat indegudament entre els anys 2011 i 2015 en concepte de retribució del contractista" i "modificar la manera de facturar en el futur per estalviar un milió d'euros aproximadament fins a la finalització del contracte". 

Obertura d'expedients sancionadors

En aquesta mateixa bateria de mesures, la regidora ha confirmat l'obertura d'expedients sancionadors per suposats incompliments de contracte i facturacions injustificades de costos, així com l'establiment d'"un nou model de revisió de tots els contractes de l'Ajuntament per garantir que els diners públics es destinen a serveis efectivament prestats".

"A partir d'ara cada euro destinat a un servei públic tindrà un control exhaustiu", ha apuntat Sabater.

Més recursos humans

Per la seva banda, el regidor d'Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, ha declarat que "el Govern municipal ja ha aprovat un nou organigrama, ha dotat de més personal el Departament de Neteja i té preparada una proposta de pressupost per al 2018 que suposarà més dotació de recursos humans per garantir el control de tots els contractes de l'Ajuntament".

Notícies relacionades

L'Ajuntament ha anunciat que presentarà l'expedient informatiu a l'Oficina Antifrau perquè s'emprenguin les accions pertinents.

Més notícies de Badalona a l'edició local d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA