Eleccions catalanes
El PSC s’imposa a tots els municipis del Barcelonès, on Ciutadans s’enfonsa
ERC s’ha emportat la plata a tots els municipis de la comarca, ocupant així la mateixa posició que el 2017
L’extrema dreta de Vox ha sigut la cinquena força més votada del conjunt de la comarca, on ha aconseguit un 7,78% dels recolzaments

Mentre que Ciutadans va dominar al Barcelonès a les eleccions autonòmiques del 2017, en aquesta ocasió la comarca s’ha tenyit per complet del vermell del PSC i els taronges s’han enfonsat fins a la sisena posició. El PSC ha guanyat així en tots els municipis del Barcelonès, on, en conjunt, ha aconseguit sumar el 24,46% dels vots, vuit punts percentuals més que als passats comicis autonòmics. Per la seva banda, Ciutadans, que el 2017 va regnar a l’àrea metropolitana, ha passat de sumar el 26,41% dels recolzaments a quedar-se amb el 6,5%.
A Barcelona és on Cs ha patit la caiguda més gran, passant del primer lloc amb el 23,96% dels vots al setè, amb només el 6,23%. A Badalona, el partit liderat per Carlos Carrizosa ha baixat fins a la sisena posició i a l’Hospitalet de Llobregat, Santa Coloma i Sant Adrià ho ha fet fins a la cinquena.
Així com el PSC ha sortit vencedor, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) s’ha emportat la plata a tots els municipis del Barcelonès, ocupant així la mateixa posició que el 2017. No obstant, les dades reflecteixen que ha tingut una lleugera caiguda respecte a les últimes eleccions catalanes, passant del 19,57% dels vots al 18,55%.
Tant Junts per Catalunya com En Comú Podem han aconseguit mantenir uns resultats molt similars als que van obtenir als diferents municipis de la comarca el 2017. Així, Junts ha aconseguit mantenir la tercera posició al conjunt del Barcelonès, mentre que els comuns, tot i que han rebut un percentatge lleugerament inferior de vots (del 9,42% al 9,08%), han passat de la cinquena posició a la sisena.
Ni Albiol ni Sabater arrosseguen els seus votants
Per la seva banda, l’exalcaldessa de Badalona i candidata en aquestes eleccions per la CUP-Guanyem, Dolors Sabater, no ha aconseguit arrossegar els veïns de la ciutat cap a la candidatura anticapitalista. Així, a Badalona, la CUP s’ha quedat en vuitena posició, amb només el 5,48% dels vots. Tampoc l’‘efecte Albiol’ ha tingut èxit en aquests comicis, ja que el Partit Popular ha caigut més de 2,5 punts i s’ha vist superat per Vox.
Notícies relacionadesEs pot destacar que a Badalona la participació en aquest 14 de febrer, marcat per la pandèmia de la Covid-19, ha caigut gairebé un 34% respecte dels comicis del 2017, mentre que al global de Catalunya ha sigut al voltant de 26 punts.
Irrupció de l’extrema dreta
Més enllà del cas de Badalona, l’extrema dreta de Vox ha sigut la cinquena força més votada al conjunt de la comarca, on ha aconseguit un 7,78% de recolzaments. No obstant, Vox hauria aconseguit una posició més alta si no fos pel pes que té Barcelona, on la formació d’extrema dreta ha quedat cinquena, ja que a Badalona, amb el 9,75% dels vots, s’ha situat en quarta posició i a Santa Coloma (9,88%), l’Hospitalet (9,65%) i Sant Adrià (12,09%) s’ha convertit en la tercera força més votada.
Santa Coloma de Gramenet Xavier García Albiol Eleccions Catalunya Ciutadans ERC - Esquerra Republicana de Catalunya PSC PSC Coronavirus a Catalunya L'Hospitalet de Llobregat Badalona Dolors Sabater
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores