‘Raves’
Badalona demana al Banco Santander desallotjar una nau ocupada on se celebren festes il·legals
L’últim cap de setmana s’hi van reunir mig centenar de persones
Una nau ocupada a la zona industrial del barri del Canyadó de Badalona (Barcelonès) genera malestar als veïns, sobretot a les nits. L’immoble s’utilitza per organitzar festes il·legals i l’últim cap de setmana s’hi va reunir mig centenar de persones. L’ajuntament ja ha activat mesures de disciplina urbanística per intentar posar fi a aquesta situació i, en paral·lel, s’ha reclamat a la propietat, el Banco Santander, perquè faci els tràmits legals necessaris per regularitzar la situació de la nau i evitar que s’hi tornin a fer ‘raves’.
En declaracions a l’ACN, l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, admet que aquest tipus d’activitat «no toca» i espera que l’entitat bancària prengui mesures per garantir la tranquil·litat dels veïns de l’entorn.
La nau s’ubica al carrer Corders, al costat de la riera del Canyadó, i a pocs carrers d’aquest petit espai industrial hi ha tres centres educatius i blocs de pisos. L’ajuntament té constància de l’ocupació de l’espai des del mes de maig del 2021: «Des de l’estiu passat hi ha problemes, amb molèsties als veïns», remarca l’alcalde.
Diferents intervencions policials
Durant aquests mesos s’han portat a terme diferents intervencions policials i s’ha aixecat acta de les festes fetes, però l’activitat no cessa. De fet, la de l’últim cap de setmana «potser ha sigut la més gran», ha detallat Guijarro. Per evitar nous episodis com aquests, l’ajuntament demana a la propietat que s’impliqui per impedir que els impulsors de les ‘raves’ hi tornin a entrar.
«Els veïns del barri del Canyadó pateixen conflictes de seguretat i de convivència a la zona», es lamenten des del consistori, que considera que la denúncia que pugui impulsar el Banco Santander és un «pas imprescindible» per fer possible el desallotjament de la nau i acabar amb els problemes que genera.
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»