Desencallar l’Administració

L’Ajuntament de Badalona podrà tenir un gerent per primera vegada

  • El ‘Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya’ va publicar l’anunci per al lloc aquest dilluns, 12 de desembre, i es resoldrà d’aquí tres mesos

L’Ajuntament de Badalona podrà tenir un gerent per primera vegada

Ayuntamiento de Badalona

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Badalona (Barcelonès) podrà tenir d’aquí tres mesos, i per primera vegada en la seva història, un gerent del govern municipal.

Aquest dilluns, 12 de desembre, el ‘Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya’ (DOGC) va publicar l’anunci per al lloc de gerent després que el tinent d’alcalde i regidor de l’àmbit d’Hisenda, Recursos Interns i Personal, Manel Sorribas, aprovés la convocatòria del procés de provisió del lloc.

Així, tal com va avançar el primer tinent d’alcalde de Badalona, Àlex Montornès, a la tertúlia de Ràdio Badalona, ara s’han de presentar els candidats i avaluar els currículums segons les bases de la convocatòria i, d’aquí tres mesos, si no hi ha inconvenients, Badalona tindrà gerent.

Desencallar la maquinària administrativa

La contractació d’un gerent respon a una voluntat de desencallar la maquinària administrativa que és l’Ajuntament de Badalona, moltes vegades criticat per la lentitud en els pagaments o per tirar endavant els processos administratius.

En la mateixa línia, el Ple extraordinari de l’Ajuntament de Badalona va aprovar, per unanimitat, també aquest dilluns, l’informe final i l’extinció de la Comissió d’Informe, Estudi i Consulta Especial, de caràcter temporal, per «l’impuls i seguiment de la modernització i descentralització de l’Ajuntament de Badalona».

En data 15 de juny del 2019, el consistori va acordar la creació d’aquesta comissió formada per regidors municipals amb l’objectiu de concretar «els instruments necessaris, l’orientació, els principis, les metodologies i els processos» que generin un canvi profund dels pilars que sustenten l’actual organització municipal per «transformar-la en una organització que pugui actuar de manera eficient i eficaç per donar un servei públic atenent la realitat plural i diversa de la ciutat», expliquen des de l’ajuntament.

De manera sintètica, la Comissió de modernització ha establert un pla d’acció per a la modernització municipal, tant pel que fa a la seva organització com quant als criteris de governança.

Entre els objectius hi ha els següents: separar l’estructura tècnica de l’estructura política, plantejar un marc organitzatiu que permeti resoldre els problemes existents i doni resposta als reptes de futur o resoldre els problemes de gestió i planificació dels recursos humans.

Modificació del Reglament orgànic municipal

El Ple extraordinari de l’Ajuntament de Badalona també va aprovar –una altra vegada per unanimitat– inicialment la modificació del Reglament orgànic municipal (ROM). El ROM és l’eina mitjançant la qual l’ajuntament pot decidir com es vol organitzar en l’àmbit polític i tècnic.

La modificació que es proposa del ROM es deriva de les conclusions de la Comissió de modernització de l’Ajuntament de Badalona i recull les aspiracions del consistori per «adaptar el seu model organitzatiu als nous temps i als reptes que vol abordar».

En aquest sentit, per exemple, s’estableixen nous paràmetres de participació, es regula el treball telemàtic i es posa en primer pla el «govern obert, la transparència i el govern en xarxa».

Notícies relacionades

A més, també s’estableix la creació d’una estructura directiva per a l’ajuntament i un consell de direcció dels diferents organismes autònoms de l’ajuntament.

Llegeix totes les notícies de Badalona a EL PERIÓDICO Badalona