EL FUTUR DE LA C-31
Les entitats veïnals aposten pel soterrament de la C-31 al seu pas per Badalona
L’estudi sobre el pla director urbanístic de la transformació de l’autopista es va presentar dijous

Quatre anys després de la seva elaboració, dijous es va presentar a la ciutadania l’estudi del pla director urbanístic (PDU) de la transformació de l’autopista C-31 al seu pas per Badalona i Sant Adrià del Besòs.
Si bé l’estudi s’havia presentat al consistori badaloní el 2019 i a les entitats interessades un any després, encara no s’havia donat l’oportunitat als veïns per conèixer les diferents propostes de transformació d’aquesta via urbana.
La presentació es va realitzar al Centre Cívic La Salut, a Badalona, a càrrec del subdirector general d’Actuacions Urbanístiques del Departament de Territori de la Generalitat, Josep Armengol i Tatjé. L’acte estava organitzat per la Taula per la Mobilitat de la FAVB, amb la col·laboració de la plataforma Transformem l’autopista!
El coordinador de la Taula per la Mobilitat, Diego Guerrero, explica que l’estudi es torna a presentar ara perquè des de l’any 2019 «la ciutadania ha fet molta pressió per transformar la C-31».
Tres grans possibilitats
A grans trets, l’estudi presentat contempla tres possibilitats per a la remodelació de l’autopista urbana. D’una banda, es podria mantenir la infraestructura elevada, recolzada en murs pantalla. En aquest cas, es dedicaria un carril per sentit al transport públic col·lectiu.
Una segona opció passaria pel semi soterrament, a l’estil de la Gran Via al seu pas pel barri barceloní de la Verneda. Finalment es planteja desplaçar la mobilitat actual de la C-31 ja sigui a través de túnels, o desplaçant els vehicles que ni entren ni surten de Badalona per la B-20 o creant una via ràpida que funcioni com a continuació de la Ronda Litoral per la façana marítima de Sant Adrià i Badalona.
L’aposta veïnal
Notícies relacionadesNo obstant, l’alternativa que proposa la Taula per la Mobilitat de la FAVB passa per la demolició de la infraestructura elevada, l’incintiu del transport públic col·lectiu, el desplaçament de la via del tren i la connexió mitjançant tramvia des de la plaça de les Glòries, a Barcelona, fins a la comarca del Maresme: «Permetria la creació d’una gran zona verda amb equipaments de ciutat i de país», explica el coordinador de la Taula per la Mobilitat, Diego Guerrero.
Per la seva banda, la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Badalona, Anna Maria Lara, ha assegurat que «aviat» es convocarà una comissió de treball per abordar les diferents possibilitats de transformació de la via. Aquesta comissió està formada pels ajuntaments de Sant Adrià de Besòs i de Badalona i per la Generalitat, els dos municipis travessats per aquesta autovia urbana, que just la setmana que ve compleix 55 anys des del començament de la seva construcció.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump