A instàncies del PP
La Junta Electoral impedeix a l’alcalde de Badalona anunciar unes obres abans de les municipals
L’organisme insta a ajornar la presentació del projecte per remodelar unes pistes, a la qual estava previst que Guijarro assistís

La Junta Electoral de Zona de Barcelona ha instat a ajornar un acte de presentació del projecte de reforma d’unes pistes d’atletisme en què havia d’intervenir l’alcalde de Badalona i candidat del PSC a la reelecció a les municipals del 28 de maig, Rubén Guijarro.
La decisió es deriva d’una denúncia del PP de Badalona, que lidera l’exalcalde Xavier García Albiol. Els populars alertaven que estava previst que Guijarro participés en l’acte de presentació del projecte de rehabilitació i remodelació de les pistes d’atletisme Paco Águila, convocat per UGE Badalona per al dimarts 11 d’abril, en ple període electoral.
En la seva resolució, amb data 7 d’abril, la Junta Electoral recorda que la Llei Orgànica de Règim Electoral General (LOREG) estableix que «cap persona jurídica diferent de partits, federacions, coalicions o agrupacions podrà realitzar campanya electoral a partir de la data de la convocatòria» de les eleccions. «Qualsevol intervenció de candidats en un acte organitzat per tercers per presentar un projecte finançat amb fons públics pot qualificar-se com a campanya electoral», avisa la Junta Electoral.
Posposar la presentació
En conseqüència, l’organisme «requereix» a l’entitat UGE Badalona perquè «posposi la presentació» fins a «una data posterior a la celebració de les eleccions municipals» del 28 de maig. A més, adverteix l’alcalde de Badalona que «no pot participar ni convocar actes de presentació de projectes d’obres finançades amb fons del pressupost municipal una vegada s’han convocat les eleccions».
La convocatòria oficial –el 4 d’abril– de les eleccions municipals a tots els ajuntaments d’Espanya obliga les institucions públiques a restringir alguns dels seus actes, presentacions i inauguracions. L’objectiu que la llei assenyala és que no es converteixin o s’interpretin com a actes de propaganda electoral.
En declaracions a EFE, García Albiol ha sortit al pas d’aquesta resolució de la Junta Electoral de Zona de Barcelona: «És preocupant que des del primer dia el PSC estigui intentant utilitzar els recursos de l’ajuntament per fer campanya electoral». «Això és fruit de la seva desesperació per la situació que encara ha de venir el pròxim 28 de maig», ha afegit l’exalcalde popular, que persegueix agafar per tercera vegada el timó del consistori de la quarta ciutat més poblada de Catalunya.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- El mar al voltant Preparats, llestos, però ¿ja?
- Dolor i ràbia entre els familiars "Els tenien treballant en una ratera"
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Jornades de maig El Cercle proposa "despertar" Europa davant els reptes globals
- Caiguda de les quotes L’euríbor s’assenta en el 2,4% però continua abaratint les hipoteques