Agressió sexual
Un dels agressors del Màgic Badalona va ser traslladat d’escola ja que coincidia amb el germà de la víctima
La família de la menor violada se n’anirà de la ciutat per les amenaces
«Tots els alumnes vam veure el vídeo de l’agressió»
Després de confirmar-se que la família de la menor presumptament agredida sexualment als lavabos del centre comercial Màgic Badalona el novembre passat deixarà la ciutat entre aquesta setmana i la que ve, surten a la llum més detalls de la situació tant dels sis agressors com de la família de la víctima.
Sobre els agressors –que van ser sis– encara en queda un sense identificar, ja que els resta no l’han volgut delatar. Dels altres cinc, finalment un ha canviat de centre escolar. La raó, que era el mateix centre on estudiava un germà de la víctima.
Es pot recordar que aquest familiar va rebre amenaces de mort després d’haver-se conegut públicament l’agressió que havia patit la seva germana. Fonts municipals asseguren que l’autor no és cap dels cinc agressors identificats i insisteixen que tot i que les amenaces van suposar un detonant evident, la família ja havia decidit deixar Badalona abans que comencessin les intimidacions. El que els va fer decidir-se a marxar va ser el trauma que causa tornar a passar pel lloc dels fets, així com la possibilitat de trobar-se les famílies dels agressors pel carrer.
Les mateixes fonts de l’ajuntament expliquen que les famílies dels agressors estan desestructurades, i que fa temps que són usuàries dels serveis socials municipals. Els agressors, per la seva banda, també són vells coneguts de la policia local, amb absentisme escolar crònic, i que carreguen amb nombrosos antecedents per furts i altres delictes menors.
Per la seva banda, la família de la víctima s’instal·larà en un pis de la Sareb d’una altra ciutat de l’àrea metropolitana. Es dona la circumstància que actualment la família es troba en un procés de desnonament, en un altre pis de la Sareb, que li ha facilitat la nova vivenda. La nena, tot i el canvi de ciutat, continuarà sent atesa, com fins ara, a l’hospital de Can Ruti.
Notícies relacionadesL’Ajuntament de Badalona assegura que treballa conjuntament amb els serveis socials i tècnics d’educació de la ciutat que els acollirà, per facilitar el trasllat, l’atenció que la família rebi quan arribi, i l’escolarització de la víctima i la seva germana.
Llegeix totes les notícies de Badalona a EL PERIÓDICO Badalona
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Una segona Casa Orsola a l'Eixample: Barcelona investiga la compra i buidatge d'una finca que va burlar el tanteig i retracte
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Adéu al mite de les 8 hores: La ciència revela les hores de son per a una salut òptima
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- L’Audiència de Girona avala els desallotjaments exprés
- Nou cicle republicà Els crítics d’ERC es reactiven per condicionar el nou full de ruta de Junqueras
- Possible corrupció La CUP demana a Antifrau que investigui l’exdirector de FGC per un presumpte delicte en l’adjudicació de contractes
- Paral·lel Barcelona inicia la rehabilitació de l’històric Teatre Arnau després d’anys d’abandonament
- Violència contra menors El primer any d’implantació del ‘model Barnahus’ gairebé triplica la detecció de maltractament sexual infantil a Catalunya
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres