Seguretat a Badalona
Albiol proposa substituir policies locals per seguretat privada en treballs de vigilància estàtica
L’alcalde badaloní «prendrà mesures» per evitar que la meitat del cos policial faci vacances durant els mesos de juliol i agost de cara a l’any que ve
Sant Joan a Badalona: un mort per un accident, cinc policies ferits i contenidors cremats
Els sindicats policials de Badalona esperen que el govern d’Albiol desembussi el pagament d’hores extres

L’alcalde Xavier García Albiol (PP) s’ha reunit aquest dilluns amb els comandaments de la Guàrdia Urbana de Badalona per avaluar el dispositiu de seguretat de la revetlla de Sant Joan i planificar l’estiu.
Abans, l’alcalde s’ha trobat amb els agents que divendres a la matinada van ser agredits quan van intervenir en una baralla multitudinària a la platja de la ciutat. Albiol ha explicat que, tot i que tres dels cinc agents que van resultar ferits han hagut d’agafar la baixa, es troben bé i els ha agraït la seva actuació.
L’alcalde ha reconegut que la manca d’efectius policials és un problema real a la ciutat i que, en espera de convocar noves places, està buscant fórmules per minimitzar-lo. Una passa per contractar seguretat privada per cobrir serveis com la vigilància d’edificis públics, que ara efectuen agents de la Guàrdia Urbana, i poder destinar aquests efectius a patrullar els carrers.
La mesura ja es va aplicar puntualment el novembre de l’any passat davant l’allau de baixes al cos coincidint amb la reclamació perquè se’ls paguessin els serveis extraordinaris que van fer durant l’estiu per cobrir les vacances dels companys.
El «problema seriós» de les vacances a l’estiu
Respecte a les vacances dels agents de la Guàrdia Urbana, Albiol ha lamentat que quan més gent hi ha als carrers de la ciutat la meitat de la plantilla estigui de vacances al juliol i a l’agost.
Aquí, ha avançat que de cara a l’any vinent s’haurà d’estudiar la manera d’evitar que aquesta circumstància es torni a produir. «Si a una plantilla limitada s’hi suma això, és un problema seriós», ha afegit.
Notícies relacionadesFinalment, Albiol ha explicat que prendrà les mesures necessàries per donar cobertura a la Guàrdia Urbana per evitar que la platja del municipi es converteixi en un «campament» on determinades persones facin el que els doni la gana. Últimament s’han detectat grups de persones que planten la tenda de campanya a la sorra i que fins i tot fan barbacoes amb impunitat.
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO Badalona.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- ELS LESIONATS DEL BARÇA Lewandowski s’allunya de la Copa i Ter Stegen «ja està llest» per reaparèixer
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho
- ENTREVISTA Isabel Celaá, ambaixadora davant la Santa Seu: «Al Papa no li agradava ser qualificat com a progressista ni com a conservador»