Compareixença davant els mitjans
Albiol demana mà dura contra els agressors sexuals adolescents: «S’ha de reformar urgentment la llei del menor»

L’alcalde Badalona, Xavier García Albiol, ha reaccionat a la detenció de dos menors per una agressió sexual a una altra menor, ocorreguda el mes de juny. En una atenció als mitjans de comunicació, Albiol ha insistit en la seva opinió d’endurir la llei del menor, una cosa que ja havia expressat al conèixer-se la resta de casos d’agressions a menors que han passat els últims mesos a Badalona.
«Avui es torna a obrir el debat, ¿com reaccionem davant el fet que tres menors violin una menor? –s’ha preguntat el regidor popular, per oferir la resposta poc després–, una vegada funcioni el congrés amb normalitat, cal debatre la reforma de la llei del menor; el que es fa ara no és cap solució». L’alcalde ha recalcat que és necessari «passar als fets» i deixar-se de «simbolismes, lamentacions i cops al pit».
Preguntat sobre si l’internament en un centre de menors seria la solució, Albiol ha preferit deixar la responsabilitat d’oferir una alternativa a «la creació d’un grup d’experts de diferents àmbits, que haurien de proposar la millor opció». «No estic dient que un nen de 14 anys se l’hagi de ficar a la presó amb presos majors d’edat. Però entre que no entrin a la presó i que no els passi res, hi ha d’haver un punt mig».
Albiol ha remarcat que Badalona «no té un problema de violència sexual diferent del de qualsevol altra ciutat amb característiques similars». No obstant, ha continuat l’alcalde, «és veritat que quan passa alguna cosa així, la ciutadania s’alarma molt», ha admès el regidor popular.
L’alcalde ha volgut «mostrar la solidaritat de l’Ajuntament amb la víctima i posar a la seva disposició tots els recursos d’acompanyament i assessorament que necessitin». Preguntat sobre si el consistori badaloní es presentarà com a acusació popular, Albiol ha sostingut que «sempre» ha defensat que l’Ajuntament faci aquest pas, «però és cert que en el 99% dels casos, el jutge ho rebutja».
Llegeix totes les notícies de Badalona a EL PERIÓDICO de Badalona
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Reunió del Govern Dimiteix el delegat a Perpinyà que va qüestionar el terme ‘Catalunya Nord’ i el rellevarà un exalcalde de Junts
- Turisme Els jubilats amb les pensions més baixes podran viatjar amb l’Imserso per una tarifa plana de 50 euros
- Relació entre empresa i societat La pime, el 99,8% del teixit empresarial, reclama més atenció pel seu pes i impacte local.
- El repte de les empreses: generar riquesa, però també guanyar reconeixement
- Efecte en cadena Els grans grups empresarials subratllen el seu paper com a motor econòmic i social
- Aigües de Barcelona i la seva aposta per la sostenibilitat