Mobilitat sostenible
La moratòria a les sancions per la ZBE de Badalona, en pausa fins a la reunió de Ribera i Albiol
La votació al ple municipal de la frenada a les multes per la zona de baixes emissions no es portarà a terme al ple municipal d’aquest dilluns, 25
NOTÍCIA | Albiol frena tres anys més l’aplicació de la zona de baixes emissions a Badalona
MARC LEGAL I La falta de sancions en la llei del clima permet congelar la ZBE de Badalona

Tot i que la primera intenció del govern d’Albiol passava per aprovar en el ple d’aquest dilluns a la tarda la moratòria a l’aplicació de sancions per la zona de baixes emissions (ZBE), no serà així: «Veient la reacció de la ministra Ribera, i com ha rectificat posteriorment, hem cregut positiu esperar que es concreti una reunió amb ella», ha justificat Albiol en una roda de premsa d’aquest dilluns al matí, en la qual ha fet balanç dels seus primers 100 dies de mandat.
El govern municipal va remetre a finals de la setmana passada una carta a la ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, per parlar sobre l’aplicació de la ZBE a Badalona, i encara espera una resposta: «Si no contesta aquesta setmana, procuraré parlar amb ella telefònicament; no tinc ganes de batalla i vull entendre’m amb la ministra, soc el primer a voler pactar un calendari d’aplicació de mesures, però no permetré que es perjudiqui els veïns que no es poden comprar un cotxe», ha afegit.
Això, sí, Albiol ha sigut taxatiu a l’hora d’assegurar que, més enllà de la imposició de sancions, «l’1 de gener del 2024 Badalona tindrà tots els elements necessaris per a l’aplicació de la ZBE». L’alcalde ha mostrat enuig al recordar com quan l’anterior govern municipal va aprovar definitivament l’aplicació amb moratòria d’un any de la ZBE, el gener del 2023, «llavors el Govern central no va dir res, però quan jo demano la no aplicació de sancions la ministra arma un Cristo i em tiren la cavalleria per sobre».
Notícies relacionadesTambé ha volgut recordar que, sota l’anterior govern socialista de la ciutat, «no es va fer cap campanya informativa, tot i que ho exigia Europa, per explicar l’aplicació de la ZBE». De fet, fonts municipals asseguren a aquest diari que dels 3.000 tríptics que es van imprimir en el mandat passat per informar la ciutadania sobre la ZBE, només se’n van repartir 200. Els 2.800 restants, expliquen aquestes mateixes fonts, es troben actualment guardats en dependències municipals.
Més notícies de Badalona en l’edició local d’EL PERIÓDICO Badalona
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Josep Oliu: "Si no canvia res, dono un 85% de probabilitats que l’opa fracassi"
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Crònica rosa L’amor sí que té edat
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»