La final de la Copa del Rei
El final dels temps

Alves observa com els jugadors del Madrid tornen al seu camp després del primer gol. /
Sempre hi ha un port final per a qualsevol mariner i Mestalla apareix ara com aquesta platja suau on ha anat a encallar la balena blaugrana, potser cansada de si mateixa, farta ja d'estar farta. El Barça del Tata Martino es va passar 80 minuts de la final centrant pilotes en aquell territori ignot que era l'àrea madridista, on els cepats centrals només necessitaven girar la testa per refusar tots els projectils que enviava Alves.
Alves, aquelle home. Tantes vegades preclar, lúcid i notable, últimament esbojarrat empedreït. El lateral brasiler simbolitza el moment barcelonista. L'haver estat i ja gairebé no ser-hi. Continua tenint virtuts cardinals, energia i talent, els trets del campió, el record del campioníssim. Però ha transmutat en record. Tant hi fa si vostè pensa en Alves o en l'equip. L'un i l'altre transiten pels camins de l'enyorança. De tant en tant, en alguns partits o en alguns trams d'alguns partits, la maquinària torna al seu lloc, els engranatges coincideixen i les rodes tornen a girar amb celeritat i encert. Aviat s'adverteix que es tracta d'un miratge, d'un instant fugaç, ja que la balena prossegueix la seva deriva lànguida.
Deixadesa pròpia
Notícies relacionadesEl Barça es va perdre quan va deixar d'exigir-se a si mateix, quan es va sentir tan guapo que va rebutjar ser guiat, quan va sepultar l'esperit crític sota tones d'escombraries mediàtiques. Ara arriba al cap del carrer i al final d'uns temps, encara que no necessàriament al final dels temps. El seu pas per Mestalla es destenyeix de melancolia, com un d'aquells vespres de tardor en què vas trepitjant camins plens de fulles seques, amb la pega que encara està naixent la primavera.
Al Barça no l'ha vençut l'edat de Xavi, ni tan sols els genolls de Puyol, sinó la seva pròpia deixadesa a l'hora d'abaixar-se el llistó. La majoria dels debats al seu voltant han estat falsos com un rufià: el model de joc, l'estil, el pla A, el B i la nostàlgia. No era això, no era això. El que s'amagava rere el fum era la caiguda en picat de l'exigència pròpia. Per sota de tantes ganyotes hi havia una illa amb una hamaca com a varador final de la balena.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe