Antiviolència sancionarà el Barça i l'Athletic si es xiula l'himne espanyol
La Comissió Antiviolència estudia la possibilitat, d'acord amb la legislació vigent, d'imposar les sancions que siguin procedents si es donen fets contraris a l'ordenament jurídic en la final de la Copa del Rei que aquest dissabte enfrontarà al Camp Nou l'Athletic Club de Bilbao i el Barça. El president del Consell Superior d'Esports, Miguel Cardenal, ha explicat després de la celebració de la reunió de la Permanent de la Comissió Antiviolència que "estudia la possibilitat d'imposar les sancions que siguin procedents si es donen fets contraris a l'ordenament jurídic", com seria el cas d'una xiulada a l'himne espanyol.
Així ho comunicaran als clubs basc i català i a la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) a través d'una carta firmada pel mateix Miguel Cardenal i pel secretari d'Estat de Seguretat, Francisco Martínez. "És la primera vegada que s'han adoptat actuacions respecte a aquesta qüestió", ha apuntat el president del CSD.
Cardenal ha explicat que, en el supòsit que els aficionats xiulin l'himne espanyol, existirà "una responsabilitat individual de les persones que puguin portar a terme aquest comportament" i que en l'"àmbit disciplinari esportiu" la Comissió Antiviolència "utilitzarà totes les opcions que la legislació concedeix respecte a l'organitzador de l'esdeveniment i els equips participants".
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero