Suárez: "Ser 'pitxitxi' no serveix de res sense la Lliga"
El davanter anteposa la victòria al títol de màxim golejador i assegura que el Granada no tindrà més ambició que el Barça

jcarmengol33848600 football soccer spanish liga bbva joan gamper 160512142958 /
Luis Suárez creu més en l'orgull pesonal que en els diners, i en l'èxit col·lectiu per sobre del propi. En el marc d'aquest posicionament filosòfic, l'uruguaià apostaria cegament perquè el Barça conquistarà la Lliga al camp del Granada, per més primat que estigui. És molt més possible, no obstant, que ell obtingui el Pitxitxi. El seu avantatge sobre Cristiano Ronaldo (37 a 33 gols) és més gran que el del Barça sobre el Madrid en termes absoluts i relatius.
"Aconseguir el Pitxitxi no serveix de res si no guanyes la Lliga", proclama Suárez, feliç, per ara, perquè ser el principal golejador blaugrana ha permès al Barça "ser els líders i dependre de nosaltres mateixos per ser campions". Es convertirà en un trist consol, com ja ho va ser anteriorment. El davanter uruguaià recordava l'episodi d'haver aconseguit la Bota d'Or per ser el màxim golejador d'Europa el 2014 i perdre la Premier League amb el Liverpool.
La situació, ara, és semblant. Una diferència radica en la sobremotivació que pugui tenir el rival, en aquest cas el Granada, per vèncer el Barça. Suárez no havia sentit a parlar mai de "maletins" fins que va aterrar en el futbol espanyol i dubta de l'efecte que pugui generar en el receptor dels diners si al davant hi ha un rival tan o més motivat que ell. És el cas d'aquest dissabte.
"No crec en maletins, sinó "No crec en maletins, sinó en l'orgull propi del jugador del Granada per guanyar i el del Barcelona per ser campió de Lliga"
L'ÚLTIM NOU
"No crec en maletins, sinó en l'orgull propi del jugador. Del Granada per acabar amb una victòria de local davant la seva afició i del Barcelona per guanyar la Lliga", ha dit el màxim realitzador del Barça. Davant de Leo Messi, fet que semblava utòpic. Una situació "estranya", reconeix.
Suárez ha reinvindicat la memòria de l'últim Pitxitxi que era un nou pur com ell: Diego Forlán. Ho va ser el mateix any que Samuel Etoo era el principal realitzador del Barça. A Messi el veu "feliç" per la possibilitat de "ser campió" per sobre de qui sigui el millor realitzador de la Lliga.
"Em sento un privilegiat per jugar al Barcelona i per jugar al costat de Leo i Neymar", ha confessat, i ha reconegut l'enorme ajuda que li han brindat els seus companys de davantera. No només ara, quan observa que ells i els altres li donen més pilotes perquè marqui més gols, sinó quan va arribar la temporada passada. El Pitxitxi és un mitjà a la recerca del fi, que és ser campió de Lliga. El camí per a l'objectiu màxim: el doblet amb la Copa del Rei.
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- Aquest dilluns Dia de pluja a Barcelona: el temporal deixa fortes pluges i fins i tot calamarsa en alguns barris de la ciutat
- Normativa ¿Es pot conduir amb la ITV caducada però amb cita prèvia?
- L'estafa que està apareixent als mòbils dels clients de CaixaBank
- Greu accident El xoc de dos autocars a la Diagonal provoca 51 ferits
- Escapades El poble més bonic del món està a Catalunya, segons l'Organització Mundial del Turisme
- Negociació amb el PSOE Puigdemont celebra el traspàs d’immigració com a «competència d’Estat» però rebutja els Pressupostos de Sánchez
- Cura de la roba Peces que sota cap concepte hauries de ficar a la teva rentadora
- Insectes Peixet de plata: què és i què significa que aparegui?
- Relacions Govern-ERC ERC impugna davant el Consell de Garanties l’últim decret d’habitatge d’Illa