judici a l'expresident blaugrana
Sandro Rosell, en llibertat sense fiança
El tribunal de l'Audiència Nacional concedeix la immediata sortida de la presó de l'expresident del Barça fins a escoltar sentència
L’Audiència Nacional ha atorgat aquest matí la llibertat sense fiança a Sandro Rosell. L’expresident del Barça sortirà avui mateix de la presó de Soto del Real a l’acabar la sessió del judici.
En una interlocutòria, la Sala explica que té en compte que estan a punt de complir-se el màxim de dos anys de presó provisional i el caràcter excepcional de la mesura, tot i que obliga els acusats a assistir a totes les sessions del judici i fixar domicili, els retira el passaport i els exigeix que compareguin el primer i tercer dilluns de cada mes davant del jutjat o comissaria més pròxims al seu domicili.
L’advocat de Rosell, Pau Molins, va sol·licitar dilluns en l’inici del judici que el seu client pogués esperar la sentència a casa sevadesprés d’haver declarat els sis acusats. Era l’enèsima ocasió en què la defensa feia aquesta petició al llarg del procés, així que en l’entorn de Rosell prevalia un escepticisme, que s’ha tornat en màxima emoció a l’escoltar el dictamen.
El tribunal havia anunciat a les parts que es prenia la tarda d’ahir per deliberar sobre la sol·licitud. Es va colar en la defensa un bri d’esperança al no haver-se denegat d’entrada la llibertat condicional, com tantes altres vegades. Però aquest matí ha sigut diferent. I familiars i amics presents a la sala han exterioritzat una explosió d’emocions que contenien alegria, alleujament, felicitat i moltes llàgrimes subjectades i ara incontenibles...
Amb aquesta decisió Rosell posa fi a 22 mesos en presó preventiva, considerada la més llarga de la democràcia espanyola en una causa d’índole econòmica.
Besolí, també fora
Notícies relacionadesAmb ell sortirà també el seu amic Joan Besolí, l’empresari andorrà que la fiscalia acusa de ser testaferro de Rosell. Junts han compartit cel·la i tots els moments amargs d’aquest període negre. El seu ha sigut un cas particularment commovedor, ja que el seu fill va patir una lesió medul·lar òssia en el moment en què va ser detingut i va ser privat successivament de permís de visita hospitalària.
Molins va pavimentar la sortida del seu defensat al preguntar-li en el tram final del seu interrogatori d’ahir dimarts si pensava posar-se a disposició de la justícia a tota hora en cas que se li concedís la llibertat provisional i si oferia tot el seu patrimoni (uns 30 milions d’euros), ja per si mateix embargat, com a garantia. “Estic i sempre estaré a disposició de la justícia, perquè no tinc res a amagar i soc innocent”, va declarar l’exmandatari blaugrana, i va afegir que tot el seu patrimoni es troba a Espanya “menys el 50% d’un apartament a Andorra”. Una manera més de negar qualsevol possibilitat de fuga a l’estranger, com tossudament va sospitar la jutge del seu cas.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí