SEGUIRÀ FINS AL 2022
Bartomeu va tancar l'acord amb Rakuten abans de la seva dimissió
El club anuncia que el pacte amb l'empresa japonesa es va segellar el 9 d'octubre per una temporada més
L'entitat no informa dels termes econòmics de l'operació després d'executar-se una clàusula fixada el 2017
marcosl36308775 bartcelona 16 11 2016 josep maria bartomeu y hiroshi mikit201106100941 /
Rakuten continuarà sent el patrocinador principal del Barça fins al 2022. L’acord es va tancar, segons ha informat el club blaugrana en un comunicat oficial, el 9 d’octubre, quan Josep Maria Bartomeu era encara el president. Va dimitir el 28 d’octubre i el Barça ha anunciat aquest divendres 6 de novembre el pacte tancat fa pràcticament un mes.
Per aquests quatre anys, que expiraven el juny del 2021, el Barça havia percebut 55 milions d’euros anuals més bons que podrien arribar fins als 66 en funció dels èxits obtinguts. Ara, amb l’impacte de la pandèmia, tot canvia, per la qual cosa resulta complicat que es mantinguin aquests ingressos.
Tot i que hagi hagut de renegociar a la baixa, el club manté, almenys, el seu segon gran patrocinador després de Nike, que inverteix 105 milions, i espera renovar Beko, que, amb 19 anuals, és el tercer gran ingrés comercial.
L’acord serà a la baixa a causa dels efectes de la pandèmia
No s’han donat xifres oficials sobre l’acord, tot i que el Barça sí que ha informat que «el logo» de Rakuten «es mantindrà a la part frontal de la samarreta del primer equip un any més».
S’ha executat una clàusula, ja contemplada en l’acord inicial firmat el novembre del 2016, pel qual l’empresa japonesa podia estendre el seu compromís més enllà dels quatre anys inicials marcats al primer contracte. El contracte anava inicialment del 2017 al 2021. Ara serà fins al 2022.
Projectes innovadors
Ara Rakuten, que pagava 55 milions d’euros, seguirà una temporada més, però amb altres condicions. Condicions que no es coneixen. «D’aquesta manera, el Barça i Rakuten reforcen la seva aliança en un moment marcat pels efectes en l’àmbit econòmic i social per la pandèmia de la Covid-19», ha indicat en el comunicat.
Mikitani, en la presentació de Rakuten al Mobile World Congress. /
El logo de l’empresa japonesa es mantindrà a la part frontal de la samarreta
Però no es donen xifres, tot i que el mercat postpandèmia farà que aquests 55 milions puguin descendir, ja que la visibilitat de Rakuten ha quedat molt condicionada a causa del coronavirus. No hi ha públic al Camp Nou des del mes de març passat. Ni tampoc s’intueix quan podran retornar els aficionats a l’estadi.
Però tant el Barça com Rakuten han indicat la seva voluntat «de continuar col·laborant de forma conjunta de cara al futur en nous projectes innovadors i d’impacte global», recalcant que l’acord, que es va posar en marxa el 2017, ha permès consolidar el seu posicionament i la seva presència de marca als seus diferents mercats d’interès en l’àmbit internacional».
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"