ELS COMPTES BLAUGRANA
El Barça firmarà un crèdit per valor de 500 milions
El club ha pactat amb la financera Goldman Sachs, amb la qual cosa obtindrà liquiditat per atendre els pagaments urgents d’aquesta temporada.
No era necessària cap de les quatre auditories encarregades per saber que el Barça acabaria la temporada amb un ampli dèficit en el pressupost que va fer Josep Maria Bartomeu, que tenia un deute ingent i que presentava greus problemes de tresoreria per fer front als pagaments immediats.
Abans de conèixer-se la radiografia exacta de la situació, i paral·lelament a l’anàlisi dels comptes per revisors externs, la junta directiva ha negociat la concessió d’un crèdit de 500 milions amb la financera nord-americana Goldman Sachs. Dels 1.173 milions d’euros que configuren el deute total del club (a falta del resultat exacte de les auditories), 730 milions són a curt termini entre pagaments pendents a bancs, clubs i jugadors propis.
L’obtenció d’aquest crèdit ve donada per la impossibilitat d’obtenir prou liquiditat i amb certa rapidesa. Per exemple, no hi ha perspectives de realitzar cap traspàs ni tampoc la junta vulgui precipitar-se en una venda precipitada de Barça Corporate, uns actius que podrien reportar ingressos superiors a 200 milions.
Cent milions immediats
Notícies relacionadesEl Barça ha negociat aquest crèdit sindicat urgent amb la perspectiva d’utilitzar més de cent milions de forma immediata. Sobretot, aquesta quantitat permetrà afrontar nòmines de futbolistes que quedaven pendents els pagaments dels quals s’havien diferit per part de la Comissió Gestora.
La directiva de Bartomeu havia negociat amb Goldman Sachs la concessió d’un crèdit de 815 milions per poder sufragar l’Espai Barça, segons l’última aproximació econòmica que va deixar abans de dimitir. La financera n’havia deixat al Barça una mica menys de cent perquè pogués posar en marxa algunes obres, com l’estadi Johan Cruyff. L’Espai Barça està en fase de revisió per part de la junta de Laporta.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Futbol Jenni Hermoso recorrerà la sentència que condemna Rubiales pel petó i l’absol per coaccions