RENOVACIÓ ‘TÀCTICA’
Umtiti renova pel Barça fins el 2026
El pacte consisteix en una rebaixa de la fitxa del defensa francès per permetre la inscripció de Ferran Torres
El Barça ha renovat el contracte de Samuel Umtiti. Fins el 2026, tres anys més dels que tenia pactats. Lluny de pregar perquè arribés una oferta que permetés desprendre’s del defensa, el club ha ampliat l’estada del futbolista, que podria arribar a celebrar deu anys al vestidor.
El pacte comporta que Umtiti es rebaixi la fitxa a canvi d'estar més anys a l’equip, cosa que permetrà la inscripció de Ferran Torres. El descens de la massa salarial amb aquesta rebaixa (o remissió) dels emoluments del defensa francès faciliten que el davanter valencià pugui entrar en el registre de la Lliga.
La figura d’Umtiti i la relació del Barça amb el jugador és un cas digne d’estudi. Fa dos anys que el club mira de traspassar-lo o cedir-lo, però no ho ha aconseguit. Per la falta d’ofertes i per la nul·la predisposició del francès de marxar, que enlloc li haurien pagat la fitxa que cobra al Barça. Umtiti estava virtualment acomiadat durant l’estiu, però després d’una reunió amb Joan Laporta va aconseguir assegurar-se la continuïtat. No només això: el president el va catalogar de jugador «estratègic».
El canvi d’estatus havia de comportar més participació d’Umtiti a l’equip. No va ser així. No va jugar ni un minut amb Ronald Koeman ni amb Sergi Barjuan (tres partits) i només ha disfrutat de 90 minuts amb Xavi Hernández a Pamplona.

- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Automoció Seat nomenarà ben aviat el substitut de Wayne Griffiths i Markus Haupt és el millor posicionat