COGNOM PER AL CAMP NOU

El Barça i Spotify uneixen els seus camins, música pactada a falta de la lletra final

La plataforma de ‘streaming’ lluirà durant tres anys a la samarreta del primer equip masculí i femení i posarà cognom al Camp Nou

El Barça i Spotify uneixen els seus camins, música pactada a falta de la lletra final

FCBARCELONA

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Barça i Spotify han unit els seus camins. La plataforma de música online serà a tot arreu. Substituirà Rakuten en el frontal de la samarreta del primer equip masculí i Stanley en la del femení. No només això sinó que també reemplaçarà Beko a la part posterior de la samarreta d’entrenament. Tres conceptes pels quals fins ara percebia 68,5 milions (55 de Rakuten, 3,5 de Stanley i 10 de Beko). A partir d’ara, Spotify serà present a les tres samarretes, a més de posar cognom a l’estadi, que des del 1957 es diu Camp Nou a seques. La música es coneix, ara falta saber la lletra petita.

Mentre RAC-1 va avançar un pacte de 280 milions en tres anys, a raó de 93,3 per temporada, Efe el rebaixava a un màxim de 75 d’anuals. El club, que assegura que l’acord no està encara firmat, espera anunciar en els pròxims dies els detalls d’un contracte històric que va quedar eclipsat per l’anunci aquest dimarts de l’adeu de Ferran Reverter. Les diferències sobre la lletra petita de l’acord haurien sigut, precisament, un dels motius que haurien accelerat la decisió del CEO del club de deixar un càrrec que va assumir fa menys d’un any.

Baptisme de curta durada

Baptisme de curta duradaSerà la primera vegada que el temple barcelonista s’associï a una marca comercial, com passa a molts estadis europeus i nord-americans. A l’NBA els Clippers han venut a Intuit els anomenats naming rights del seu nou pavelló per 500 milions de dòlars en 23 anys. Crypto.com estaria disposat a desemborsar-ne 700 per posar el seu nom les dues pròximes dècades a l’Staples Center, la llar dels Lakers (i també de les Sparks de la WNBA).

Laporta buscava un contracte curt perquè considera que les condicions poden millorar-se una vegada es deixin enrere els efectes de la pandèmia en l’economia i l’equip remunti el vol en el terreny de joc i sigui aspirant a conquerir títols. Els contractes de patrocini dels estadis solen ser de llarga durada. No en aquest cas.

Curiosament, si finalment es tanca el pacte per tres temporades a partir de l’1 de juliol, el Camp Nou Spotify només existirà durant el període en què el recinte estigui en obres, tret que posteriorment s’allargui l’aliança. L’acord també deixa entreveure que el Barça continuarà jugant els seus partit a l’Estadi mentre es reforma en lloc de buscar una sortida d’un any a Montjuic. Un aspecte que estava en l’aire i que haurà d’aclarir-se en els pròxims dies.

La cúpula directiva de Spotify va ser present a la llotja del Camp Nou per presenciar el partit entre el Barça i l’Atlètic d’aquest diumenge. Daniel Ek, director general de Spotify, ha conduït personalment les negociacions. Com a gran aficionat al futbol que és, ja va provar al seu dia sense èxit de comprar l’Arsenal. Ara aconseguirà que l’empresa que va fundar el 2006 i que compta amb 400 milions d’usuaris mensuals es converteixi en el cinquè patrocinador de la samarreta blaugrana després de l’Unicef, Qatar (primer Foundation i posteriorment Airways) i Rakuten, i el primer de l’Estadi. 

Primer gran acord

Notícies relacionades

Primer gran acordUna vegada es firmi el contracte, la junta de Laporta haurà tancat el seu primer gran contracte de patrocini, una via essencial per a la reconstrucció econòmica del club. 

Feia més d’un any, ja des de l’etapa de Josep Maria Bartomeu, que l’entitat blaugrana buscava un aliat comercial que reemplacés Rakuten. Qatar va estar sis anys a la samarreta a canvi de 200 milions, mentre que la multinacional japonesa ha pagat 55 milions des del 2017. A l’hora de buscar el patrocinador principal, el Barça havia rebut diverses ofertes del sector de les criptomonedes. Però després d’haver de cancel·lar l’acord amb Ownix, empresa d’NFT per la detenció del seu propietari per frau milionari en criptomonedes, el club ha apostat per una empresa sense l’ombra de sospita que pot generar entre algunes persones aquest sector.