PATROCINADOR GLOBAL

Spotify comença a exhibir el seu nom al Camp Nou

La imatge del nou espònsor del Barça presideix la façana de l’estadi, a més d’aparèixer a les samarretes del futbol masculí i femení

Spotify comença a exhibir el seu nom al Camp Nou

Ferran Nadeu

2
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’aliança entre el Barça i Spotify es va firmar el 15 de març, va ser ratificat per l’Assemblea de Compromissaris el 3 d’abril, però entra en vigor a partir d’avui, 1 de juliol. Entra exhibint el seu nom a la façana del Camp Nou, estadi a què també donarà nom (Spotify Camp Nou) durant 12 temporades. Fins al 2034.

Pedri, Ansu Fati i Aubameyang, juntament amb Mapi León, Alexia Putellas i Aitana Bonmatí són els rostres que lluiran al nou mural que substitueix Rakuten, i que per primera vegada reunirà les principals estrelles dels equips masculí i femení.

Pedri i Ansu són els únics que es mantenen a la imatge de benvinguda amb el nou patrocinador, d’on han desaparegut dos dels quatre capitans (Busquets i Piqué), però sí que brilla la capitana del femení, Alexia, més jove que tots ells (28 anys) i actual posseïdora de tots els trofeus que distingeixen la millor jugadora del món.

Spotify no només donarà nom a l’estadi durant els pròxims quatre anys (5 milions anuals), mentre durin les obres i, els següents vuit (20), quan l’estadi passi a recuperar l’aforament total després de la remodelació integral de les instal·lacions. També es converteix en el principal patrocinador del club, ja que el nom de l’empresa sueca apareixerà a la samarreta dels dos primers equips de futbol (60 milions) durant quatre campanyes (2026) i a la roba d’entrenament (15 milions) per tres temporades (2025).

«És el millor patrocini en la història de la samarreta del Barça, és una aliança que ens vincula a la cultura i la música», va exposar Laporta quan va voler convèncer els compromissaris perquè li donessin l’aprovació a l’operació malgrat que durant l’assemblea no va donar cap xifra «per confidencialitat». «Ho hem aconseguit, Daniel. Ho hem aconseguit», deia Laporta a Daniel Ek, el fundador del que avui és una multinacional amb milions de subscriptors. També va saludar Darren Dein, l’intermediari que va facilitar l’acord.

Notícies relacionades

El pacte entre el club i la plataforma d’àudio engloba la presència de Spotify als principals centres expositius, com són el nom i la façana de l’estadi i les samarretes. Però el nom apareixerà a molts llocs, des de l’interior de l’estadi fins als plafons promocionals de qualsevol activitat del Barça més enllà de la sala de premsa i les zones mixtes.