ACTUALITAT BLAUGRANA

El Barcelona ultima la venda del 15% de drets de televisió a Sixth Street, el mateix fons al qual va vendre el 10%

El club blaugrana podria sumar uns 330 milions als 207,5 milions que fa uns dies ja es va comprometre a pagar el fons d’inversió Sixth Street

El Barcelona ultima la venda del 15% de drets de televisió a Sixth Street, el mateix fons al qual va vendre el 10%

JORDI COTRINA

3
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Segon pas per reconstituir l’economia blaugrana. El Barça ultima la venda d’un altre 15% dels seus drets de televisió de la Lliga a Sixth Street, el mateix fons nord-americà al qual va cedir la setmana passada el 10% per 207,5 milions per als pròxims 25 anys, segons fonts coneixedores de les converses.

L’assemblea de compromissaris va autoritzar la junta de Joan Laporta a desprendre’s de fins a un 25% d’aquest actiu. I per això s’han entaulat aquestes negociacions que podrien tancar-se abans d’acabar aquest mes, segons les mateixes fonts.

Amb la primera operació, la més urgent, el club va aconseguir evitar un tercer exercici consecutiu en pèrdues, tot i que ara ja no comportava la dissolució de la junta com abans. Després d’aquest primer acord, la junta de Laporta va poder, en qualsevol cas, respirar tranquil·la. No només per evitar unes pèrdues que s’estimaven en uns 161 milions aquesta temporada, sinó per passar d’uns alarmants números vermells (portava el club 578 milions acumulats en els dos últims exercicis) a acabar l’actual curs amb una plusvàlua total de 267 milions, segons va valorar l’entitat.

Després del primer pacte amb el fons, el club a través d’un comunicat va destacar que «Sixth Street és un inversor experimentat en esports i mitjans globals i un soci que aportarà coneixements i recursos significatius, mentre ens permetrà gestionar de manera independent les nostres operacions».

Aire davant el ‘fair play’

Amb la nova operació, que afecta un altre 15% dels drets televisius, el club podrà afrontar el denominat ‘fair-play’ financer, que limita al 70% la despesa del pressupost destinat a nòmines esportives, segons les fonts consultades, i tornarà a fitxar amb llibertat sense les cotilles que estableix LaLiga que presideix Javier Tebas. Fonts blaugranes van estimar que, activades les dues palanques, el Barça podria gastar-se uns 200 milions en fitxatges aquest estiu. A més, aquests 330 milions d’aquesta segona venda permetran que el club deixés de carregar amb un forat patrimonial, és a dir, amb un patrimoni negatiu, que constitueix, en qualsevol empresa, un motiu de liquidació.

Altres institucions com Bank of America o Pimco han desistit de seguir en la licitació per aquest 15% al qual opta finalment Sixth Street, ja coneixedor dels racons del club i les seves auditories, cosa que afavoreix la celeritat que desitja el FC Barcelona i el seu president, que sospirava perquè l’acord s’aconseguís abans que l’equip iniciés la gira nord-americana, el 16 de juliol. Fonts blaugrana, no obstant, van estimar la setmana passada que els ingressos d’aquesta segona palanca podria arribar als 400 milions bruts.

La venda parcial del museu

Aquesta operació la porta personalment el tresorer de l’entitat, Ferran Olivé, qui es reparteix la gestió amb el president Laporta després de la dimissió al febrer passat del director general Ferran Reverter. Al final, el club aconsegueix anticipar uns ingressos que li arribarien en el futur, amb la qual cosa en realitat porta a terme una venda d’actius. La suma de les dues palanques, si es confirmen les xifres, aportarien a les arques barcelonistes un total de 537,5 milions d’euros.

Per a més endavant, el club es planteja més opcions per obtenir ingressos addicionals amb els quals poder fitxar jugadors i sanejar encara més la seva situació financera. Una seria la venda d’un 15% del museu de l’entitat, un dels més visitats de la ciutat, durant set anys per una quantitat que podria arribar als 230 milions d’euros.

Notícies relacionades

Aquesta instal·lació va proporcionar el 2019, l’any abans de la pandèmia i últim exercici sobre el qual hi ha dades, uns 42 milions d’ingressos. En tot cas es tracta d’una possibilitat «guardada al calaix» i sobre la qual no hi ha cap decisió definitiva presa, segons les fonts consultades.

De moment, Laporta ha descartat activar la venda de BLM, que opera el marxandatge de l’entitat, i de Barça Studios.

Temes:

Joan Laporta