CLÀUSULA DE 1.000 MILIONS
Koundé, un central costós: 50 milions més 5 en variables
Un fitxatge costós. En temps de negociació i en diners. Jules Koundé ha sigut una de les peticions més insistents de Xavi Hernández i el Sevilla ha exigit al Barça un altíssim preu, el més alt pagat per un defensa en el club blaugrana. Koundé supera els successius rècords que van establir, procedint també del Sevilla, Dani Alves el 2008 (29,5 milions més 6 en variables) i Clément Lenglet el 2018 (35,9).
Koundé ha costat 50 milions més 5 en variables i ha firmat per cinc temporades, fins el 2027. Del valor que li confereix el Barça en donen compte els 1.000 milions de la clàusula de rescissió. A l’altura de Pedri, Ferran Torres, Ansu Fati i Raphinha. Tots davanters. Tots joves. Com Koundé, de 23 anys, nascut a París el 12 de novembre del 1998.
Esperar el Barça
«Segur que tindràs molts èxits», va vaticinar Joan Laporta, repetint al futbolista, com a tots els que ha presentat, el presumpte esforç econòmic d’apostar pel Barça en lloc d’altres clubs que van licitar per ell. L’esforç, va aclarir Koundé, era un altre. «L’esforç consistia a esperar que el Barça pogués arribar a un acord amb el Sevilla», comentava el defensa, que a més de paciència va quedar seduït per les converses amb Xavi. «M’ha demanat que continués fent el que feia al Sevilla: ser agressiu i sortir amb la pilota des de darrere, que crec que són les meves fortaleses».
Notícies relacionadesMateu Alemany, el director esportiu, va precisar que parlava amb l’agent del jugador cada dos dies i des de fa dos mesos. Koundé volia fitxar pel Barça i el Barça no tenia ni diners ni límit salarial per incorporar el jugador. Tot s’ha solucionat. Primer es van activar les dues palanques per la venda del 25% dels drets televisius i aquest dilluns Laporta aunciava la venda del 25% de Barça Studios per cent milions més.
«És un fitxatge molt desitjat pel nostre entrenador», va dir Laporta a tall d’afegitó particular, alliberat també per poder donar a Xavi tot el que ha demanat. I el nom de Koundé estava remarcat. «Estic molt content i orgullós d’arribar a aquest club. Ara només queda entrenar-me fort i guanyar», va respondre el cinquè fitxatge de l’estiu i soci 147.858 del Barça.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria