RUPTURA MUSCULAR
Xavi, preocupat: «Hi ha lesió de Dembélé»
L’entrenador del Barça pateix per l’estat de l’extrem francès, que pot estar fora tres setmanes, i per «la falta d’atreviment» per rematar els partits

«Sí, hi ha lesió de Dembélé». Xavi Hernández no va dissimular la seva preocupació ni va eludir la pregunta sobre l’estat de l’extrem francès que va abandonar el camp en el minut 26 al notar una punxada a la cuixa esquerra. El contratemps va ser tan clar com el diagnòstic de l’entrenador del Barça: «Sí, hi ha lesió de Dembélé».
I lesió significava una ruptura muscular la longitud de la qual es coneixeria a través de les proves mèdiques que no se li podien efectuar a Montilivi. La primera revisió dels metges va detectar aquesta ruptura. També era el primer pronòstic que Dembélé estarà fora durant al voltant de tres setmanes. En cas de ser així, perillaria el seu concurs en l’eliminatòria de l’Europa League davant el Manchester United (16 i 23 de febrer).
Dembélé no es lesionava des de novembre del 2021 quan va patir un contratemps al múscul semimembranós de la cama esquerra, just al partit després de reaparèixer de la lesió de genoll que s’havia fet a l’estiu jugant amb França. Va estar 20 dies fora, però només es va perdre dos partits. La densitat del calendari en les pròximes setmanes farà que la seva baixa sigui més sensible.
Notícies relacionades«És una llàstima perquè perdem el nostre home més diferencial i que ens estava donant molt», va lamentar Xavi, que no es consolava amb la reaparició immediata, dimecres vinent, dels sancionats Lewandowski i Ferran. L’absència de Dembélé va quedar reparada amb l’entrada de Pedri, que al final va resultar ser l’autor del gol decisiu de la victòria.
Pedri va tenir l’encert i l’ambició de buscar el gol per aprofitar l’enverinat centre d’Alba esperant a l’àrea de Gazzaniga. «No ens atrevim del tot», es queixava Xavi del nerviosisme viscut a l’epíleg del partit, quan el Girona va posar en risc el triomf. «Ens falta atreviment», repetia el tècnic, recordant, retraient als seus futbolistes que no explorin totes les possibles per marcar gols. Aquest Barça no centra pilotes, no xuta des de fora de l’àrea, no busca la «passada definitiva que trenqui línies», protestava Xavi.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Salut Aquestes són les conseqüències d'utilitzar la mateixa roba interior dos dies seguits
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump