EL COMPTE ENRERE
Repàs dels millors líders d’Europa, amb el Barça al podi
El futbol de clubs es reprèn a tot Europa, amb només dos equips més eficaços que l’onze blaugrana

Agradi o no, el Barça és un dels millors líders d’Europa. El joc serà discontinu, anirà justet de gols, per citar dues de les deficiències que se li atribueixen, però és dels més eficaços dels principals campionats. I presenta la millor defensa del continent amb un ínfim nombre de gols rebuts.
Molt pocs equips superen la capacitat de sumar que té l’equip de Xavi, que camina per la puntuació rècord del club i de la Lliga: els 100 punts de Tito Vilanova. Ha recopilat, com aquell, 68 punts en la jornada 26, amb les seves 22 victòries, 2 empats (Rayo i Espanyol) i 2 derrotes (Madrid i Almeria). L’actual Barça ha marcat 34 gols menys (83 a 49), però n’ha encaixat 21 menys (30 a 9), cosa que converteix la defensa que lidera Marc André ter Stegen en la més segura. Amb perspectives de rècord històric.
Amb el 87,1% dels punts atrapats fins ara pel Barça, únicament dos equips exhibeixen més solvència: el Benfica a Portugal, amb el 90,6% dels punts sumats (només ha perdut un partit, a Braga, per 3-0 el 30 de desembre), i el Nàpols a la Serie A (87,6% dels punts). La Bundesliga és el torneig més igualat: el Borussia Dortmund amb prou feines disposa d’un punt sobre el Bayern Múnich, que ha acomiadat el seu entrenador.
Ni Maradona
Només el Nàpols, que està firmant el millor campionat de la seva història –millor que els dos Scudetti conquerits amb Diego Maradona–, ha adquirit un avantatge més gran que el Barça respecte a l’immediat perseguidor. Ni més ni menys que 19 punts el separen del Lazio. Pot ser el campionat que quedi decidit abans. El Nàpols només necessita guanyar 5 dels 11 partits que falten.
La Lliga espanyola, en canvi, és la que més tard acabarà per calendari (el 4 de juny), tot i que pot quedar decidida abans si el Barça manté el seu altíssim ritme d’obtenció de punts. Més clar que el títol blaugrana, que sembla donar-se per fet, ho és el descens de l’Elx, el seu immediat rival i al qual visita aquest dissabte a la nit (21 h).
El conjunt il·licità està a 14 punts de la salvació. El club ha contractat el quart entrenador de la temporada per aconseguir-ho. L’argentí Sebastián Beccacece va substituir Pablo Machín abans de l’aturada. Francisco Rodríguez va començar la Lliga i Jorge Almirón la va continuar. Entre els relleus hi va haver dos tècnics de la casa de transició.
Vuit partits i escaig
Xavi dirigeix aquest divendres l’últim entrenament abans de reactivar-se a Elx, a l’inici del compte enrere cap al desenllaç de la temporada. Falten 12 jornades perquè acabi la Lliga, però al Barça només li queden 8 i escaig per ser campió. Sempre que els guanyi, per descomptat.
Notícies relacionadesGràcies als 12 punts d’avantatge sobre el Madrid, el marge d’error és amplíssim. Li sobrarien les últimes quatre jornades. L’escaig ve a compte perquè, empatat a punts amb el Madrid, té perdut el goal average. Hauria de sumar un empat en els quatre partits finals.
Elx és la primera sortida de les sis que ha d’afrontar: Getafe, Rayo, Espanyol, Valladolid i Celta. Sis visites rebrà al Camp Nou: Girona, Atlètic, Betis, Osasuna, Reial Societat i Mallorca. Si es comporta com en el clàssic davant el Madrid i no com en la seva visita a Almeria, podria tancar la temporada a mitjans de maig.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
FC Barcelona Arsenal Lliga Itàlia ( Serie A ) Lliga Anglaterra ( Premier League ) Lliga EA Sports Nàpols
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- "És com un conte de fades"
- Copa del rei Endrick demana el torn per portar el Madrid a la final
- POLÈMICA A LA LLIGA Els àrbitres esclaten per la pancarta ofensiva de Cornellà
- CINE Ralph Fiennes rebrà el Premi d’Honor del BCN Film Fest
- ESTRENA DEMÀ ‘Fantàstic Ramon’ obre el Lliure a actors amb diversitat funcional