ELOGIS A LA «PRUDÈNCIA» DE CEFERIN
La mà estesa de Laporta a la UEFA, clau en el futur del Barça a la Champions
Les explicacions del president del club sobre el cas Negreira busquen recuperar les relacions perdudes amb l’organisme internacional
Així ha narrat i analitzat EL PERIÓDICO la roda de premsa de Laporta sobre el cas Negreira
La UEFA obre un expedient al Barça pel cas Negreira
Laporta nega que el Barça comprés àrbitres

Una de les claus del llarg discurs realitzat per Joan Laporta, el president del Barça, sobre el cas Negreira va raure a recuperar les relacions perdudes amb Aleksander Ceferin, el president de la UEFA. Relacions trencades des de fa temps perquè el club blaugrana és, juntament amb el Madrid i la Juventus, un dels tres grans impulsors de la Superlliga europea.
Però Laporta sap que necessita estendre aquests ponts de diàleg amb Ceferin per evitar una sanció europea, una cosa que està estudiant la UEFA, que provocaria un drama esportiu, econòmic, social i fins i tot reputacional si l’aparta un any de la Champions. Està en joc Europa. Ni més ni menys.
«Tebas s’ha encarregat de posar més llenya al foc i fer que la UEFA participi del linxament sense judici que s’està fent al Barça», va començar explicant el dirigent blaugrana, que després va remarcar el canvi d’actitud que ha tingut amb Ceferin. «En un primer moment, el senyor Ceferin va fer unes manifestacions a l’estar nosaltres promovent la Superlliga també, però li reconec la prudència que obliga el càrrec i de forma responsable», ha afegit Laporta.
«En un primer moment, el senyor Ceferin va fer unes manifestacions a l’estar nosaltres promovent la Superlliga també, però li reconec la prudència que obliga el càrrec i de forma responsable. No ha caigut en la trampa del senyor Tebas»
Laporta, president del Barça
«No ha caigut en la trampa del senyor Tebas», ha dit després amb energia el president del Barça, revelant que està en converses directes amb el màxim responsable de la UEFA a la recerca d’una solució pactada. Evitar un càstig que seria devastador per al club. Tant a curt termini com a mitjà termini, ja que comprometria totalment la planificació esportiva de la temporada vinent, i afectaria, per descomptat, el possible retorn de Messi unit a l’exili per, almenys, un any a Montjuïc.
El club no abandona la Superlliga
El Barça dialoga amb la UEFA, però no abandona, segons Laporta, el projecte de la Superlliga europea, unit com està a Florentino Pérez, el president del Madrid. «Som a la Superlliga per convenciment propi. No depèn que el Madrid s’hagi personat en la causa o no», ha dit el dirigent blaugrana. «No m’ha agradat, però no vull parlar més del tema perquè no vull fer demagògia».
«Els ‘inputs’ que tinc de la UEFA és que això està ‘subjudice’ i com que estic convençut que el Barça en quedarà eximit perquè no hi ha corrupció esportiva continuarem competint amb normalitat»
Laporta, president del Barça
Laporta treballa l’alta diplomàcia, conscient del tremend mal que representaria una sanció de la UEFA. «Els ‘inputs’ que tinc de la UEFA és que això està ‘subjudice’ i com que estic convençut que el Barça en quedarà eximit perquè no hi ha corrupció esportiva continuarem competint amb normalitat», ha assegurat el president.
Ho necessita el club per no perdre els diners que suposa jugar la Champions. Ho necessita l’equip de Xavi, a punt de conquerir la Lliga, entossudit com està a retornar al selecte grup de grans conjunts europeus. I ho necessita Laporta per edificar el nou projecte esportiu amb garanties de continuar sent a Europa.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies