El Barça presenta la futura mobilitat de Montjuïc

  • El Barça augmenta els abonaments entre un 30% i un 40% a Montjuïc

  • Montjuïc guanyarà una porta posterior reversible gràcies als partits del Barça

  • El Barça finalitza la primera part de les obres de l’estadi Lluís Companys

El Barça presenta la futura mobilitat de Montjuïc

Valentí Enrich

2
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Barça s’esforça a suavitzar tots els inconvenients que suscita l’accés a Montjuïc ara que en serà un inquilí durador (un any i mig) però temporal, amb el trasllat de l’equip mentre duren les obres del Camp Nou. La falta d’hàbit d’acudir a la muntanya, amb l’enyorat, llunyà i breu estiu de 1992, amenacen de deixar abandonats (és una exageració) els nois de Xavi Hernández, que segurament jugaran a l’estadi Lluís Companys amb l’etiqueta de campions de Lliga.

Va presentar el pla de mobilitat del Barça Jordi Portabella, director de Sostenibilitat de l’entitat, que en virtut del seu càrrec avançava que hi hauria enormes restriccions per als desplaçaments en vehicles privats i la promoció del transport públic en totes les modalitats. I així serà. En quedaran vetats, excepte les credencials que es concedeixin a personal del club, futbolistes i serveis (seguretat, sanitaris, policies). Hi haurà un aparcament per a autocars i un altre de motocicletes.

Veto al cotxe

El cotxe, per a l’aficionat corrent, queda prohibit. O parcialment prohibit. Es permetrà fins a la base de la muntanya, no més. A partir d’aquí s’hi dibuixa un perímetre protegit pel qual l’accés cap a l’estadi només podrà efectuar-se principalment amb transport públic o amb vehicles de mobilitat personal com bicicletes i patinets. O caminant.

Els vehicles es podran aparcar en un pàrquing de la Fira i en un altre adjunt al carrer del Foc, que ascendeix al camp des del passeig de la Zona Franca. D’allà partiran, des de dues hores abans del partit, combois en grups de tres llançadores cada quatre minuts.

Les escales mecàniques seran reversibles, de pujada abans dels partits i de baixada després. Igual que el carrer del Foc, en sentit d’ascens abans i de descens després, com va avançar aquest diari. La plaça d’Espanya, punt de partida i arribada de 10 línies d’autobús, dues de metro i vuit de Ferrocarrils, aglutinarà la sobreocupació quan jugui el Barça.

«Hem descobert el funicular», va admetre Portabella com una modalitat per canalitzar l’accés i el buidatge de l’estadi. L’exregidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, entre altres dels seus càrrecs, va destacar la «capacitat d’absorció», l’accés pedestre i la proximitat de les línies 2 i 3 de metro.

«La primera recomanació és que els aficionats hauran de sortir abans de casa», va dir Portabella. Arribar a l’estadi requerirà més temps. L’afirmació contenia l’anunci que hi hauria activitats col·laterals al partit per fomentar l’accés esglaonat cap a l’estadi.

Fórmules d’entreteniment

Notícies relacionades

«Es buscaran fórmules d’entreteniment», va explicar l’executiu blaugrana. Potser Laporta recupera les distraccions que van idear en el seu primer any de mandat (2003-04) que van quedar resumides amb «el partit del gaspatxo»; aquell Barça-Sevilla que va començar a les 12.05 de la nit. Partit resumible, a més, amb el golàs, el primer de molts, que va marcar Ronaldinho.

La despesa de la inversió destinada a preparar els accessos per disfrutar del Barça a Montjuïc ascendeix a 5.899.100 milions. El club va exposar el pla de la temporada vinent i es va dignar a precisar que l’ajuntament hi aportarà 2.578.000 milions, i els restants 3.321.000 sortiran de les arques blaugranes, entre inversió (1.867.100) i manteniment (1.454.000).