Des del 4 d’octubre, la ciutadania pot obtenir la targeta en línia ¿Què és la T-mobilitat? És el nou sistema de transport de Barcelona que permet viatjar amb tecnologia sense contacte i ofereix millores d’ús, atenció i informació. Actualment està en període de proves, però tothom que viatgi en l’àmbit de tarifa metropolitana pot obtenir-la. ¿Com és el suport? Es pot viatjar amb una targeta recarregable o amb el telèfon mòbil. El suport funciona com un contenidor on carregar els títols de transport. A diferència del tradicional bitllet de cartró amb banda magnètica, amb els nous suports es conserva la validesa dels títols en cas de pèrdua o robatori. ¿Per a tots els mòbils? L’aplicació T-mobilitat, que també permet planificar viatges i conèixer l’estat dels serveis en temps real, està disponible per a Android i IOS. Amb un dispositiu amb tecnologia NFC, es poden comprar títols i carregar-los a la targeta acostant els dos elements. Si es tracta d’un dispositiu Android amb NFC es pot accedir al transport públic amb el telèfon, sense ser necessària la targeta física. ¿Quant costa? La targeta personal reutilitzable, on es carreguen els títols de transport, té un cost d’adquisició de 4,5 euros. Es pot utilitzar de manera indefinida i té un període de garantia de cinc anys. Durant aquestes primeres setmanes de prova es pot comprar a meitat de preu. La funcionalitat que permet validar el bitllet des del telèfon costa un euro, tot i que durant el període de proves també costa la meitat. ¿On es pot comprar? Des de la plataforma T-mobilitat es poden administrar els suports i els títols de manera digital, conèixer informació, administrar les dades personals, configurar els perfils i revisar l’historial de compres i viatges. Donar-se d’alta es pot fer de manera presencial als punts habituals de la xarxa de transport públic o a la web. Si s’escull l’opció ‘online’, es rebrà la targeta T-mobilitat per correu, activada i amb el títol escollit ja carregat. ¿On puc anar? Actualment la T-mobilitat permet accedir amb transport públic als 36 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. De tota manera, està previst que en un futur arribi a tot el territori i per a tots els títols de transport. ¿Quins títols funcionen amb la T-mobilitat? Actualment només serveixen per a la T-usual i la T-jove d’una zona. De tota manera, aquests bitllets, que tenen una durada de 30 dies i tres mesos respectivament, només es poden adquirir per a cinc dies, òbviament amb un preu proporcional. ¿Com carrego el títol al suport? Una vegada adquirit el suport, es poden carregar els títols de transport de manera presencial i en línia, a través de la web i de l’‘app’, sempre que es disposi de tecnologia NFC. ¿Com acredito un perfil bonificat? Títols amb alguna bonificació, com la T-jove i els títols de Família Monoparental i Família Nombrosa són només per a persones que s’acreditin com a tals. Si bé la T-jove s’assignarà automàticament a totes les persones de menys de 25 anys, per als perfils FM/FN, que estaran disponibles en unes setmanes, serà necessari personar-se en un punt presencial aportant la mateixa documentació acreditativa que es requeria fins ara. ¿Com administro el suport d’una persona al meu càrrec? Els pares, mares i/o tutors d’una persona menor o amb dependència poden gestionar els suports i títols a través de la plataforma de la T-mobilitat. Per donar-la d’alta, serà necessari acudir-hi presencialment i amb cita prèvia. ¿Es pot tornar? Una vegada adquirit el títol, l’usuari disposa de 14 dies des de la compra per obtenir un reembors, sempre que no s’hagi utilitzat. Si es va adquirir per un dels canals digitals, es pot sol·licitar la devolució des del menú de detalls del títol. Si es va comprar de manera presencial, és necessari tornar a un punt d’atenció del mateix operador. És a dir, si es va adquirir en un punt de Rodalies, s’ha de tornar a Renfe i no a TMB.