INSTITUCIONS
Bargalló serà el nou director de l'Institut Ramon Llull
El consell de direcció de l'Institut Ramon Llull (IRL), presidit pel conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, farà públic avui que Josep Bargalló, exconseller primer i actual diputat d'ERC al Parlament, assumirà les regnes d'aquesta entitat. Això implica el cessament d'Emilio Manzano, encara que ha de ser el patronat, que depèn directament de José Montilla, el que es pronunciï en última instància.
L'IRL, del qual també formen part representants de diverses àrees del Govern, va ser creat el 2002 per promocionar la cultura catalana a l'exterior. Ara, la seva prioritat és la preparació de la participació, com a convidada d'honor, de la cultura catalana a la Fira del Llibre de Frankfurt de l'any que ve.
Manzano va declarar ahir que oficialment encara no sap res sobre el seu futur, perquè cap representant de la Generalitat s'ha posat en contacte amb ell. Hi ha la possibilitat que Bargalló el nomeni subdirector del Ramon Llull, un càrrec que es contempla en els estatuts interns d'aquesta entitat, encara que mai s'ha executat.
Notícies relacionadesAmb el nomenament de Bargalló, l'institut haurà tingut aquest any fins a tres directors diferents, des que al febrer va transcendir la dimissió de Xavier Folch per discrepàncies amb la que llavors era consellera de Cultura, Caterina Mieras. Manzano va ser nomenat pel patronat el dia 5 de maig passat, en substitució de Folch.
En aquesta ocasió, el periodista es va proposar intentar rendibilitzar l'acord existent per aprofitar les seus del Cervantes al món. A Manzano no li va faltar humor al parlar ahir sobre el seu futur, i va recordar que el programa que dirigia des del 2001 a BTV,Saló de lectura, que ara presenta Marina Espasa, serà retirat de la graella aviat.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»