VALORADA EN 7.500 EUROS
Trobada al Japó una suposada il·lustració original d''El Petit príncep'
Un dibuix d'una escena del famós llibreEl petit príncepha estat trobada al Japó i es creu que és un original pintat per l'autor, Antoine de Saint-Exupery, segons ha informat l'agència Kyodo.
Es tracta d'una aquarel·la sobre paper per a cartes que representa la visita del protagonista de la novel·la a un planeta habitat per un home de negocis.
La troballa va ser feta per Minoru Shibuya, encarregat del museu de llibres il·lustrats Ehon Kiyosato, a la província de Yamanashi, que va trobar aquest exemplar quan visitava una fira de llibres de segona mà a Tòquio el 1994. El centre va adquirir el dibuix després de pagar 1,2 milions de iens (uns 7.500 euros).
Segons Kyodo, el nebot de Saint-Exupery, François d'Agay, de 81 anys, ha declarat que el descobriment és molt important i creu que és molt probable que el dibuix sigui autèntic.
El petit príncepinclou un total de 47 il·lustracions de les quals es conserven molt pocs originals a causa que l'escriptor francès, pilot a la segona guerra mundial, va desaparèixer mentre realitzava una missió el 1944.
Notícies relacionadesTòquio Broadcasting System, una cadena de ràdio i televisió nipona, prepara una exposició sobre l'obra, de la qual s'han venut més de 80 milions d'exemplars a tot el món, prevista per al pròxim mes de maig a la capital nipona.
Després d'examinar el dibuix, els responsables d'aquest mitjà estimen que "hi ha molt pocs dubtes sobre l'autenticitat de l'aquarel·la", ja que consideren que "la tinta i altres característiques" presents en altres originals "són similars a les que apareixen en aquesta il·lustració", així com que el número de pàgina escrit en el paper es correspon amb la numeració de la primera edició del llibre publicada el 1943.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral Els treballadors de PortAventura van avui a la vaga per demanar millors sous