RECUPERACIÓ D'UN SÍMBOL DEL PARAL.LEL
Les obres del nou El Molino comencen amb un any de retard
La propietat ja disposa de tots els permisos i iniciarà molt aviat els treballs
L'espai, amb capacitat per a 230 persones, reobrirà d'aquí a 18 mesos

La façana d’El Molino, al Paral.lel, al març. /
Llum verda a la reforma d'El Molino. Amb un any de retard, començaran d'aquí a uns dies les obres per construir el nou teatre, un símbol del Paral.lel barceloní. La propietat, l'empresa Ocio Puro, disposa des de fa un mes de tots els permisos necessaris per iniciar els treballs.
Des de l'estiu passat, els responsables del teatre esperaven que el districte de Sants-Montjuïc els concedís l'últim permís, el d'ocupació de la via pública, que Ocio Puro va demanar el juny de l'any passat. El districte va retardar la concessió de la llicència perquè volia fer coincidir la demolició amb la urbanització de la plaça del davant, que portarà el nom de La Bella Dorita, per evitar més molèsties de les necessàries als veïns. Finalment, la urbanització de la plaça s'ha endarrerit i no es començarà fins d'aquí a uns quants mesos, quan ja no es vegi afectada per les obres del teatre.
DEMOLICIÓ
El Molino reobrirà a finals del 2009 o a principis del 2010, després d'un any i mig d'obres. El primer que s'ha de fer és enderrocar l'antic edifici, que està molt deteriorat. Aquests treballs duraran unes quantes setmanes i poden afectar la mobilitat del tram del carrer de Vila i Vilà que passa per davant del teatre. Es tracta d'un projecte força complex, ja que s'hi ha de col.locar una estructura de formigó --els ancoratges es començaran a muntar la setmana entrant-- per evitar provocar desperfectes al molí amb les aspes de la façana, elements que daten de l'any 1913 i que l'Ajuntament de Barcelona obliga a preservar perquè formen part del catàleg artístic i arquitectònic.
La construcció del nou edifici, amb un cost que superarà els sis milions d'euros previstos inicialment, a causa de la demora, anirà a càrrec del despatx BOPBAA, que encapçalen els arquitectes Iñaki Baquero, Francesc Pla i Josep Bohigas. El teatre tindrà una sala principal, amb l'escenari i capacitat per a uns 230 espectadors. Les diferents plantes de l'edifici envidriat inclouran un restaurant cocteleria amb vistes al Paral.lel, els magatzems, la cuina, una zona per a assajos, despatxos i la sala tècnica, a la part alta.
Notícies relacionadesCABARET I FLAMENC
El teatre programarà cabaret, espectacles de varietats i flamenc, entre altres disciplines. La intenció de la propietat també inclou la possibilitat de llogar l'espai a empreses perquè hi celebrin tota mena d'actes i organitzar presentacions per tenir una via de finançament. Cada cert temps, a més a més, es muntaran funcions "mésmolineres" a preus simbòlics per a veïns i entitats. Entre els projectes que està estudiant Ocio Puro hi ha la creació d'una fundació d'amics d'El Molino i la redacció d'un llibre sobre el teatre.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen