reforma d'una important artèria del centre

L'avinguda de Roma deixarà de ser una «cicatriu» de l'Eixample

Les obres tallen el trànsit entre Comte d'Urgell i Viladomat a partir de demà

A l’esquerra, una imatge virtual de la futura avinguda de Roma, amb València travessant en diagonal. A la dreta, l’artèria, ahir, en construcció.

A l’esquerra, una imatge virtual de la futura avinguda de Roma, amb València travessant en diagonal. A la dreta, l’artèria, ahir, en construcció. / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts

Els regidors Assumpta Escarp i Francesc Narváez van haver d’esprémer-se ahir el cervell perquè els periodistes entenguessin l’entrellat del projecte de reforma de l’avinguda de Roma. Es van aixecar diverses vegades per assenyalar, sobre una imatge projectada a la paret, com aquesta artèria de l’Esquerra de l’Eixample deixarà de ser «una cicatriu» del barri per convertir-se en un «punt de trobada i passeig per als ciutadans». Una mostra més de la doctrina municipal imperant, la que advoca per arrabassar la ciutat als cotxes per a donar-la al vianant.

El tram afectat, entre Comte d’Urgell i Viladomat, té 265 metres de longitud i està previst que el 31 de desembre, quan haurien d’acabar els treballs, tingui 12.200 metres quadrats destinats al passeig, cinc fileres d’arbres, un carril bici de doble sentit i il·luminació nova de trinca. Amb una inversió de tres milions d’euros finançats pel fons estatal d’inversió pública, aquesta remodelació resoldrà el difícil maridatge amb el carrer de València, que tallarà l’artèria de la mateixa manera que fa a la Diagonal i deixarà de ser un puzle de difícil digestió per als vehicles. Si tot va segons el previst, el tram de València per travessar Roma sense sinuosos regats s’obrirà dimarts.

La presència d’excavadores obligarà a tallar l’avinguda a partir de demà al tram afectat. El regidor de Mobilitat va reconèixer que els vehicles feien fins ara «una gimcana per eludir les obres» i va aconsellar els conductors que usin Mallorca per arribar a Sants. Aquesta recomanació podrà aplicar-se fins i tot més enllà del gener, ja que, segons va apuntar Narváez, l’avinguda de Roma absorbeix diàriament entre 15.000 i 17.000 vehicles que, amb el nou dibuix de la via, tindran seriosos disgustos si no busquen alternatives.

Notícies relacionades

Escarp va recordar que guanyar espais verds a l’Eixample –districte del qual és regidora– «és molt complicat» i va compartir amb la premsa una imatge tan naïf com il·lustrativa, la d’uns nens jugant a pilota a l’avinguda de Roma.

J Amb la remodelació, l’avinguda de Roma tindrà al gener prop de 550 metres renovats, si comptem el tram que ja va ser reformat el 2006 entre Casanova i Comte d’Urgell. Quedarà pendent el recorregut que va de Viladomat a l’estació de Sants, de prop de 820 metres. Assumpta Escarp, regidora del districte de l’Eixample, va assegurar que la idea és que el carrer es reformi fins a la terminal de trens, però va reconèixer que el projecte, que està en estudi, no s’executarà fins al pròxim mandat.