MARÍA SÁNCHEZ VEÏNA DE COMTESSA DE SOBRADIEL

"Sols demano poder posar la tele i la rentadora a la vegada"

María Sánchez, la setmana passada, a prop de l’oficina de vivenda.

María Sánchez, la setmana passada, a prop de l’oficina de vivenda. / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts

María Sánchez només demana«poder posar a la vegada la rentadora i el televisor». El pis en què viu des del 1968 té una obsoleta instal·lació elèctrica de 125 volts que li impedeix disfrutar d’una cosa tan bàsica com això.«I quan se’m fon una bombeta em veig negra per poder-ne trobar una de recanvi. ¡Ja no en venen!», relata cansada. No aconsegueix entendre per què a la resta de veïns de la finca (amb contractes més nous, a preus actuals) els han adaptat el sistema elèctric i a ella, la inquilina més veterana i que paga rigorosament el seu lloguer, no. El de María és un dels 43 expedients de mediació oberts a l’oficina de vivenda de Ciutat Vella. A través d’aquest sistema de conciliació, el propietari del pis s’ha compromès a adaptar la xarxa elèctrica al segle XXI i a arreglar la danyada claraboia de la finca, per on cada vegada que plou a María li entra aigua a litres.«M’han dit que vindran aquesta setmana a arreglar les dues coses, però fins que no ho vegi... »,explica María amb gest comprensiblement incrèdul.

Com María, molts altres veïns de Ciutat Vella en la seva mateixa situació –persones grans amb lloguers de renda antiga– veuen amb molt bons ulls les benintencionades intencions de l’Administració, però no acaben de veure l’efectivitat real.«Els treballadors de l’oficina m’han tractat sempre molt bé i s’han interessat molt pel meu problema, però a dia d’avui encara tinc goteres i la llum de 125», insisteix. En principi, és qüestió de dies. Si no és així, tornarà a l’oficina. I a seguir lluitant.