EL MUSEU OLÍMPIC REPASSA LA HISTÒRIA D'AQUEST ESPORT A ESPANYA
Més de 100 anys de beisbol

A3 El primer partit de beisbol es va jugar a Barcelona el 1901. A la dreta, un jugador de l’equip del Júpiter. /
El Museu Olímpic i de l’Esport acull l’exposició Els orígens del beisbol a Espanya amb reproduccions d’articles de premsa, actes fundacionals i fotografies que permeten seguir la trajectòria d’aquest esport durant la primera meitat del segle XX. El final de la mostra està dedicat a l’equip de beisbol espanyol que va participar en els jocs de Barcelona 92, quan el beisbol va debutar com a esport olímpic.
Per Juli Pernas, director de la Fundació Barcelona Olímpica i president de la Federació Espanyola de Beisbol, són diversos els factors pels quals aquest esport continua sent minoritari. «És un joc que necessita un terreny molt gran i això era car abans i ara; no té gaire presència a les escoles; té unes regles de joc complexes i la gent que va a veure un partit s’avorreix si no les coneix. A més, no apareixem als mitjans de comunicació».
No obstant, el beisbol està present a Espanya des del 1901, deu anys abans que arribés el bàsquet gràcies als indians i els cubans exiliats que van emigrar o que van retornar al finalitzar la guerra de Cuba, i ja va ser present en la inauguració de l’estadi de Montjuïc, el 1929. A principis dels anys 30 els equips de beisbol estaven vinculats a alguns equips de futbol com ara el F.C. Barcelona, l’Espanyol, el Júpiter, l’Europa o el Sants.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Entendre-hi més El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Radiografia lingüística Menys del 30% dels joves catalans tenen el català com a llengua habitual i «d’identificació»