LAMENTABLES CONSEQÜÈNCIES DE L'AVARIA EN LA SENYALITZACIÓ D'UNA CRUÏLLA DE L'EIXAMPLE

Ferit un motorista al xocar per un semàfor que s'espatlla cada dia

L'home, d'uns 45 anys, va creuar Bailèn sense adonar-se que el senyal no funcionava

Els veïns diuen que el dispositiu fa un mes que falla sempre a la mateixa hora

Un home retira la moto mentre el pilot està estès a terra, ahir.

Un home retira la moto mentre el pilot està estès a terra, ahir. / CARLOS MONTAÑÉS

3
Es llegeix en minuts
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

Cada dia a la mateixa hora des de fa aproximadament un mes, els dos semàfors que regulen la cruïlla entre Consell de Cent i Bailèn deixen de funcionar misteriosament. Les versions canvien segons a qui es pregunti, però en un balanç final de les opinions recollides, sembla que el senyal queda anul·lat entre les quatre de la tarda i les set del vespre. En aquest context, ahir va passar el que molts temien des de feia dies: un motorista que baixava per Bailèn i que pensava que tenia verd va xocar lateralment amb un vehicle que travessava la perpendicular. Resultat: la cama destrossada i una cara d'incomprensió que es diluïa entre expressions de dolor.

El xoc es va produir cap a les quatre de la tarda, quan tothom que dina a casa condueix de tornada a l'oficina. «El soroll ha estat terrible», relatava un client del bar La Llave que feia un cafè a la terrassa. El ferit va ser ràpidament envoltat per transeünts que el poc que podien fer era donar-li conversa, no moure'l i trucar a una ambulància que va trigar 15 minuts a arribar. El conductor del Renault Clio amb el qual va col·lisionar el motorista no parava de repetir que ell va mirar si venia algú i que després va avançar lentament. «Venia molt ràpid, no crec que s'hagi adonat que el semàfor no funcionava», relatava. Efectivament. El motorista va explicar que baixava per Bailèn i, al no veure el vermell, va tirar. «Jo juraria que estava verd. Si hagués sabut que estava espatllat, evidentment hauria frenat», es lamentava, encara des de terra i amb el casc posat.

La noia que atén les visites a l'oficina de MRW que hi ha a escassos metres sostenia que el pal «fa un mes que està avariat». Resulta, segons van afegir alguns conductors d'aquesta empresa de transports que deixa les furgonetes a les zones de càrrega i descàrrega de la cruïlla, que cada dia, entre les quatre i les set, el lluminós deixa de funcionar. «Hem trucat moltes vegades i l'únic que hem aconseguit és que vingui una persona de manteniment de l'ajuntament. L'arregla, però l'endemà tornem a estar amb la mateixa història», s'indignaven.

Ara està per veure de quina manera es depuraran les responsabilitats de l'accident. Un jove agent de la Guàrdia Urbana que es va presentar al lloc i va gestionar l'incident com si fes tota la vida que està al cos aportava els seus dubtes sobre l'atestat perquè cap dels dos implicats es va saltar el semàfor. Es podria culpar el de la moto perquè el cotxe venia per la seva dreta, però si la cruïlla sense semàfors hagués estat la següent (Bailèn-Diputació), la culpa hauria estat del cotxe perquè seria la moto la que vindria per la seva dreta.

Notícies relacionades

«AVUI MATEIX L'ARREGLEN, SEGUR» // Davant d'un argumentari de beneits com aquest, tant el policia com els testimonis del xoc es van inclinar per culpar directament el semàfor, i per tant l'ajuntament, per no haver mantingut degudament aquest senyal lluminós que fa un mes que falla sense que ningú hi hagi fet res. A part del senyal avariat, tampoc hi va ajudar que el camp de visió del motorista estigués anul·lat per culpa de les nombroses camionetes estacionades -correctament- a la cantonada.

El motorista va ser traslladat a l'hospital després que el SEM comprovés que la cama estava trencada. L'agent, mentrestant, dirigia el trànsit. «M'han dit que avui mateix l'arreglen, segur», prometia.