a peu de carrer

Només dones, i no pel Barça

Unes dones intercanvien les seves targetes de visita a la nit de ’Network and the City’, dimecres passat.

Unes dones intercanvien les seves targetes de visita a la nit de ’Network and the City’, dimecres passat. / EDWIN WINKELS

2
Es llegeix en minuts
Edwin Winkels
Edwin Winkels

Periodista

ver +

La mirada de les germanes és de sorpresa, gairebé d'estupor, quan per la porta del restaurant entra un home. ¿Què hi fa aquí? «¿Per a qui ve?», li pregunten. Aquesta nit, com sempre el segon dimecres del mes, aquí només hi ha dones. I no perquè unes hores més tard, quan elles ni tan sols encara han començat a sopar, engega el partit entre el Reial Madrid i el Barça. Simplement, no s'han convidat homes alNetwork and the City, que és com es diu, un joc de paraules inspirat en la sèrieSex and the City (Sexe a Nova York).

No se'ls convida mai, els homes. Només en veig dos, un cambrer i el maître del restaurant Ornina, a l'ombra del Hilton a la Diagonal, al local on va expirar un clàssic de la zona alta, l'Oliver y Hardy. I jo mateix, és clar, però he promès que només estaré una estona entre lesCarrie, Charlotte, MirandaiSamanthade Barcelona. Perquè és nit de dones, d'entre 30 i 50 anys, i molt arreglades. Entre gent ben vestida, els periodistes gairebé sempre desentonen, a excepció dels italians.

La idea va ser de les germanes, fa dos anys. LaSílvia i laMari Àngels Granado tenen una agència de comunicació, Doblemano, i assistien sovint a sessions denetworking a la ciutat, un fenomen portat aquí per europeus del nord i nord-americans. I descobrien diverses coses en aquestes nits de còctels, organitzades en teoria per intercanviar targetes de visita i explicar breument què fa cadascú; tot per ampliar la xarxa de contactes professionals. Però resulta que els homes es movien amb més agilitat en això delnetworking, i no només a nivell professional. «Hi ha molt de flirteig, els homes no només t'aborden per conèixer la teva feina», asseguren les germanesGranado.

Aquí, durant quatre llargues hores, no s'han de preocupar dels homes. «Hi ha dones que vénen per primera vegada i se sorprenen que totes anem tan arreglades, però també ens agrada posar-nos guapes per a nosaltres mateixes, no per als homes», insisteix laSílvia.

Advocades i estilistes

Notícies relacionades

3 Sense suspicàcies ni rubor, les dones s'asseuen al voltant de les tauletes del vestíbul per començar l'speed-networking, trobades d'entre 10 i 15 minuts perquè grupets de quatre o cinc s'expliquin entre elles què fan. Moltes vénen de departaments de màrqueting o comunicació de grans empreses, moltes altres són professionals independents, d'advocades a estilistes. «Jo tinc un saló d'estètica», diu a les altres l'Asun Aznar. «Doncs jo també», respon una.Asunha vingut amb la seva mare, laMaría Padilla, que celebra aquesta nit el seu aniversari aquí. «És que em va agradar molt la primera vegada», explica.

Moltes dones han repetit, en els dos primers anys deNetwork and the City-i un any a Madrid-, però aquesta nit de les 52 assistents, 34 sónprincipiants. I no només intercanvien targetes, parlen de les famílies i mengen bé. També assisteixen a un tast d'olis d'oliva i una altra per saber-se cuidar els cabells a l'hivern. «No solem acabar abans de la mitjanit», diuen. A aquestes hores, el Madrid-Barça ja s'ha acabat.