Al·legacions al pla de transformació del litoral de Barcelona
La Barceloneta critica l'opacitat de la futura reforma del Port Vell
Els veïns denuncien que el port s'ha negat a mostrar-los el projecte
Acusen la marina de no haver fet un estudi d'impacte ambiental ni social
L'associació de veïns de L'Òstia, la Plataforma d'Afectats en Defensa de la Barceloneta, la Coordinadora de Grups Corals i l'Organització d'Armadors de Pesca de Catalunya van compartir ahir amb la premsa les al·legacions conjuntes que han presentat a l'avantprojecte de reforma de la marina del Port
Vell. Aquestes es basen, en primera instància, en la vulneració del dret a la informació: l'empresa gestora de la marina no ha facilitat el projecte íntegre als sol·licitants tot i la seva insistència i, el més important, tot i estar en període d'exposició pública. També al·leguen que el projecte obvia completament l'existència d'un barri a tocar del port i no presenta cap estudi de l'impacte social, ambiental ni sobre la pesca i altres activitats socioeconòmiques que són tradicionals al barri de la Barceloneta.
Els veïns defensen que, si el projecte es fa realitat, es veuran expulsats. «No interessa un barri amb un dels índexs d'atur i pobresa més alts de Barcelona al costat d'una instal·lació de luxe», assegura Gala Pin, portaveu de l'associació L'Òstia. I sosté la seva afirmació amb un gràfic exemple: un pis de 60 metres quadrats al passeig de Joan de Borbó, al costat de la futura marina, pel qual demanen, en plena crisi del totxo, 740.000 euros.
EL FUTUR DE LA PESCA / Segons les al·legacions presentades per aquests col·lectius, l'avantprojecte no inclou la garantia de continuïtat de l'ofici de la pesca sinó que, ben al contrari, «proposa que els serveis afectats per l'execució del moll es retirin o desviïn per situar-los a la zona habilitada a la part posterior». «Aquest projecte suposa la desaparició definitiva dels pescadors de la Barceloneta», va assegurar José Antonio Caparrós, pescador.
La representant veïnal del Gòtic, Reme Gómez, per la seva part, va
subratllar els perills de la massificació turística, i va alertar que els seus efectes no són sempre positius: «Barcelona solament vol viure del turisme, i pel camí va deixant molts cadàvers», va concloure amb por que la pesca sigui el pròxim.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Escola inclusiva Un terç dels alumnes catalans amb altes capacitats pateix assetjament escolar
- Vaga convocada L’Estat negocia amb els sindicats que el nou operador de Rodalies “s’ubiqui dins del grup Renfe a tots els efectes”
- Cinc anys de pandèmia Fernando Simón admet que el confinament es podia «haver fet més suau» però en aquell moment «no es podia»
- Aquest diumenge, a La Sexta María Jesús Montero, a Évole: "Amnistiaria a Puigdemont"
- Tribunals Tallar la llum i l’aigua de les vivendes ocupades no serà delicte a Barcelona
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa