PLA DE FOMENT D'UN MITJÀ DE TRANSPORT EN ALÇA

L'incòmode carril bici de la Diagonal es mantindrà almenys dos anys més

L'ajuntament consuma l'expulsió de les vorera perquè perquè el model actual està "saturat"

CiU no descarta que el casc i l'assegurança a tercers siguin obligatoris per a tots els ciclistes urbans

Convivència entre vianants i ciclistes a la Diagonal.

Convivència entre vianants i ciclistes a la Diagonal. / ARXIU / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL / BARCELONA

Després de sis mesos d'auditoria, l'ajuntament ha arribat a la conclusió queBarcelona necessita "un nou model" en matèria deciclisme urbà. El paradigma actual està "saturat i ha tocat sostre", així que s'imposa fer un pas perquè aquest mitjà de transport segueixi sent sostenible.Eduard Freixedes, regidor de Mobilitat, ha presentat aquest matí elpla de foment de la bici, per al qual es destinaran cinc milions d'euros en els pròxims tres anys. Aquesta despesa no dóna per a moltes meravelles, així que les novetats van més pel camí de l'ordenança que pel de la infraestructura, això és, regular el mitjà per la via teòrica.

Notícies relacionades

Es confirma que les bicis tenen els dies comptats a les voreres.CiU ja prepara una nova ordenança perquè a l'octubre pugui començar tots els tràmits de diàleg i revisió abans de ser aplicada en el primer trimestre del 2013. L'actual reglament, ha precisat el regidor, és "difícil de complir i de fer complir". Cert és que el redactat no hi ajuda. Valgui un exemple: està prohibit circular a menys d'un metre de les façanes. En cas d'atropellament en aquesta zona, ¿quin jutge serà capaç de deliberar la distància a la qual el ciclista va passar i va atropellar una dona gran? Desapareixerà el concepte de vorera transitable en cas de tenir més de cinc metres d'ample. Ara només es podrà anar en bici per aquelles zones de vianants que estiguin degudament senyalitzades. "Es podran comptar amb els dits d'una mà", ha assenyalat Freixedes, que ha avançat queGran Via serà un d'ells.

També es mantindrà el de laDiagonal, però no per convicció, sinó per necessitat. El consistori és conscient que aquest vial, al seu tram entreFrancesc Macià ipasseig de Gràcia, és un niu de conflictes entre bicis i vianants, però no pensa eliminar-lo fins que no es realitzi la reforma pendent a l'avinguda. Això podria passar en un termini de dos anys, ha indicat Freixedes. Si no hi ha diners per al projecte, no es descarta convertir el lateral en zona 30 perquè les bicis puguin baixar a la calçada i abandonar definitivament la vorera. Es mantindrà "perquè l'usa molta gent" malgrat els problemes que genera diàriament, una manera de dir que el remei podria ser pitjor que la malaltia.