Canvi de rumb

BCN elimina l'Opportunity Week i buscarà una alternativa

Turisme de Barcelona planeja una altra proposta lligada a vins i menjars

La floristeria Violetes del Bosc, a l’Opportunity Week del 2011.

La floristeria Violetes del Bosc, a l’Opportunity Week del 2011. / ARXIU / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Va ser maco mentre va durar, ja que va servir de revulsiu per acostar barcelonins i turistes als seus restaurants i hotels per la via de descomptes i interessants promocions. Però l'Opportunity Week o setmana de les oportunitats, que també incorporava l'àmbit de la cultura, no tindrà quarta edició aquest mes de gener, sinó que serà anul·lada i reemplaçada per una nova cita que girarà al voltant de la gastronomia i vins locals.

Fonts de Turisme de Barcelona, entitat instigadora d'aquesta setmana, amb la qual es va pretendre reanimar el sempre fluix mes de gener en aquests sectors, indiquen que la proliferació d'ofertes en l'àmbit de la restauració i l'allotjament ha fet que l'Opportunity deixés de tenir sentit com a tal. De fet, com ha anat informant aquest diari, els restaurants de la ciutat han sucumbit la majoria als grans portals de reserves que permeten dinar o sopar fins i tot amb el 50% de descompte sobre els preus a la carta, mentre que els hotels també celebren diferents promocions durant l'any.

L'última edició de la setmana de les oportunitats, fa tot just un any, va atraure als restaurants 15.000 clients a la recerca d'ofertes, mentre que 600 es van beneficiar de pernoctacions en hotels de la ciutat en condicions molt avantatjoses. La iniciativa també es va saldar amb més de 100.000 visites a la web del programa, que exercia de plataforma de l'hostaleria i cultura local.

Ja descartada la seva continuïtat, al consorci estudien un relleu ràpid que compleixi, també dinamitzador, però de diferent abast i objectius. Els responsables de Turisme de Barcelona treballen en «una fór­mula que permetrà valorar el producte agroalimentari i vitivinícola del país». Aquesta anirà dirigida tant a públic local com a turistes, ja que aquests últims quedaven una mica despenjats de l'anterior proposta, consideren.

Notícies relacionades

El calendari encara no s'ha precisat, però la iniciativa no se celebrarà fins a la primavera. Sí que és clar que s'espera captar clarament el turista internacional, afegeixen.

La crisi ha aguditzat les estratè­gies per incentivar el consum a Bar­celona. La setmana de les tapes, la de les terrasses als hotels i les promocions als eixos comercials i els seus restaurants són algunes de les moltes apostes que han aparegut durant els últims anys.