Transformació d'un espai central de BCN
La continuïtat d'Alí Bei a Marina crearà una nova entrada a l'Eixample
Tot el carrer passarà a tenir el mateix sentit de trànsit entre la Meridiana i la ronda de Sant Pere
L'obra s'inicia al juliol i crearà pendents per salvar el desnivell del pont de les antigues vies

Marina a l’alçada d’Alí Bei, ahir, cruïlla que ara se salva només amb escales i que l’ajuntament obrirà elevant la calçada d’aquest carrer. /
Comença el compte enrere per a la nova vialitat de la zona d'influència de la futura plaça de les Glòries. L'enderrocament per fases del tambor de la Gran Via, pas previ a l'excavació dels túnels i a la creació a sobre de l'enorme espai verd, ha estat aprovat inicialment. Al novembre començaran les obres que duraran 10 mesos. No obstant, com a pas previ a la desaparició de l'anell s'han previst diversos canvis en carrers de l'entorn per restablir la xarxa urbana del pla Cerdà. Entre aquestes transformacions destaca l'obertura del carrer d'Alí Bei a través del de la Marina. Serà la primera d'aquestes obres complementàries que començarà d'aquí pocs dies, al juliol, segons preveu l'ajuntament. La continuïtat del carrer des de la Meridiana a la ronda de Sant Pere amb un nou i únic sentit de trànsit en aquesta dirección suposarà obrir un altre accés a l'Eixample des del Poblenou, una ruta que ara no sempre és fàcil.
El llarg, antic i inamovible (el pressupost mana) pont pel qual discorre el tram sud de Marina va ser construït per salvar la platja de vies de l'extinta estació ferroviària del Nord, ara reconvertida en un gran parc, en instal·lacions esportives i en una terminal d'autobusos. Però la històrica infraestructura no respecta la rasant del seu entorn i la calçada i les voreres de Marina han de passar entre 1,5 (costat Besòs) i dos metres (costat Llobregat) per sobre de les d'Alí Bei. Aquest mur se supera ara amb unes antigues escales perquè si més no els vianants puguin travessar.
3,4 MILIONS D'EUROS / Les obres, que l'ajuntament va adjudicar el dia 5 amb un pressupost d'execució de 3,4 milions d'euros i una durada de sis mesos, obriran finalment el carrer i crearan una cruïlla a nivell de l'estil de les de l'Eixample prèvia modificació dels pendents de les calçades i les voreres dels dos carrers. A Marina, l'obligat rebaix del tram anterior a Ali Bei per suavitzar el desnivell de la intersecció generarà després un pendent del 6% fins a recuperar la cota del pont.
Aquesta nova rampa de connexió implicarà una diferència d'alçada amb les voreres de les façanes edificades, una qüestió que el projecte resol amb la «construcció d'un mur i subplacetes laterals al nivell de les mateixes voreres». Aquestes s'ampliaran, a més a més, de manera notable perquè estiguin en consonància amb les de la resta de Marina fins a la Gran Via.
L'obertura d'Alí Bei i d'altres carrers interromputs de la zona és una antiga reivindicació del barri del Fort Pienc, com també del Parc i la Llacuna del Poblenou. El president de l'associació de veïns del primer, Joaquim Mallén, va recordar ahir que tant aquesta connexió com la dels Castillejos a través de la Diagonal es van quedar per fer quan els anys 90 es van obrir carrers com el de Consell de Cent, Lepant o Padilla. «Finalment, s'ha aconseguit un bon projecte, tot i que caldrà seguir al detall les obres perquè els compromisos amb l'ajuntament no són per escrit i els veïns no volem que apareguin noves barreres», va advertir aquest dirigent veïnal.
Les obres de la nova cruïlla inclouran també, com s'ha apuntat, un canvi del sentit de la circulació d'Alí Bei entre Sicília i la ronda de Sant Pere. Ara és Llobregat-Besòs, ja que els vehicles han d'abandonar la via quan arriben a l'alçada de l'estació d'autobusos. En la resta del carrer, i més enllà del tall de Marina fins que enllaça amb Tànger passada la Meridiana, és Besòs-Llobregat. Amb la nova ordenació, l'eix que formen Tànger, Alí Bei i la ronda de Sant Pere es recorrerà en la seva totalitat de Sant Martí cap a l'Eixample i Ciutat Vella, és a dir de Besòs a Llobregat.
Notícies relacionadesCARRILS BUS I BICI / El pla municipal preveu igualment modificar la distribució dels carrils del carrer de la Marina. La nova secció transversal serà d'un per als autobusos i dos per al trànsit en general en sentit muntanya (en aquest moment el primer no existeix), i d'un carril bus i un altre de circulació en sentit mar (tampoc existeix en aquest moment el vial de transport públic). Tot això amb l'afegit dels dos carrils bici situats al centre de la via, quan ara el pas de les bicicletes es fa pels laterals.
Els treballs que impliquen aquest projecte tindran una incidència notable en la circulació de vehicles al llarg de Marina. Per aquest motiu, segons ha informat l'ajuntament, el comitè d'obres i mobilitat municipal, que és l'organisme encarregat de planificar totes les actuacions a la ciutat, està estudiant la seva execució i les seves fases.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència