BCN redueix un 55% la seva població de coloms en cinc anys, fins als 115.000 exemplars
L'Agència de Salut Pública calcula que uns 500 ciutadans es dediquen a donar menjar a aquestes aus
Reduir els punts d'alimentació disminueix la presència d'aquesta espècie fins a un 40%

Coloms a la plaça de Catalunya. /
L'Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) ha aconseguit reduir un 55% la població de coloms en cinc anys, des dels 256.000 exemplars fins als 115.000, després d'aplicar diverses mesures de control entre les quals destaca la reducció de disponibilitat d'aliment.
Segons ha informat l'ASPB aquest divendres, amb motiu de la posada en marxa d'una nova fase de la campanya d'informadors ambientals al districte de les Corts, reduir el menjar que dipositen els ciutadans per alimentar els coloms redueix fins a un 40% la presència d'aquestes aus.
L'agència ha destacat la importància de conscienciar la població dels riscos que ocasionen l'acumulació de coloms, especialment la brutícia sobre mobiliari urbà i propietat privada per l'acció dels excrements.
L'ASPB ha convocat un nou concurs públic per un valor de 60.100 euros per capturar uns 28.000 coloms a la ciutat abans que finalitzi l'any, el segon d'aquest tipus després del convocat l'abril del 2010 i que va suposar llavors la captura d'altres 65.000 aus, tal com va avançar Europa Press al maig.
Els ciutadans van presentar el 2010 unes 380 denúncies per incidències relacionades amb coloms, una xifra que s'ha reduït fins a les 220, gràcies a una lluita integrada de diferents mètodes que també ha comportat actuacions sobre nius, el desplegament d'informadors de carrer per limitar el paper dels alimentadors i la inducció de l'esterilitat.
Segons els càlculs de l'ens, Barcelona alberga als seus carrers més de 500 alimentadors de coloms, capaços de mantenir una població estable de 270.000 exemplars i posar contra les cordes les polítiques municipals dissenyades per reduir les molèsties.
Notícies relacionadesEl perfil més comú és el d'una dona gran de 65 anys, amb un nivell socioeconòmic baix, que viu sola i que té l'afició de donar menjar a aquests ocells com a activitat diària.
Malgrat que els serveis de neteja de la ciutat aconsegueixen retirar part de l'aliment disponible, l'actuació d'aquests alimentadors aconsegueix fidelitzar múltiples nuclis d'aus, que es reparteixen per tota la ciutat.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Escola inclusiva Un terç dels alumnes catalans amb altes capacitats pateix assetjament escolar
- Vaga convocada L’Estat negocia amb els sindicats que el nou operador de Rodalies “s’ubiqui dins del grup Renfe a tots els efectes”
- Cinc anys de pandèmia Fernando Simón admet que el confinament es podia «haver fet més suau» però en aquell moment «no es podia»
- Aquest diumenge, a La Sexta María Jesús Montero, a Évole: "Amnistiaria a Puigdemont"
- Tribunals Tallar la llum i l’aigua de les vivendes ocupades no serà delicte a Barcelona
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa