E. F. A. FERIT A L'ANDANA
«Em diuen que va ser culpa meva, que si anava borratxo»
Malgrat la desconfiança inicial, aquest noi va decidir parlar amb EL PERIÓDICO davant de la seva advocada i acompanyat pel seu pare. Ho va fer perquè vol que se sàpiga que en l'accident també s'hi van veure involucrats fills de famílies catalanes i que alguns, com ell, van resultar ferits a l'andana del baixador i no a les vies.
E. F. A. va relatar en el diari d'ahir que va creuar les vies perquè el pas elevat que es veia estava tancat i, aclaparat per la multitud, va pensar que no hi havia cap altra sortida. Quan ja estava a l'andana del costat mar, la força de l'Alaris circulant a 139 quilòmetres per hora el va expulsar uns quants metres i va quedar malferit entre els matolls. Tenia 17 anys.
«A mi no m'han quedat tantes seqüeles psicològiques com físiques
Notícies relacionades-explica-. Em vaig trencar la tíbia i el mal·lèol i em van haver de fer tres operacions. Vaig fer rehabilitació un any i no estic bé del tot. Quan la gent em veu la cama em pregunten què m'ha passat i, si els explico això del tren, em diuen que va ser culpa meva i em pregunten si anava borratxo. Tot el que s'ha dit és mentida».
Pare i fill esclaten en un plor inconsolable al recordar els detalls. «El meu fill va estar una setmana ingressat -intervé el pare-. Jo treballava de nit, sortia a les sis del matí i me n'anava a l'hospital a rellevar la meva dona. Em quedava en una cadira fins que ella tornava a les cinc de la tarda i llavors me n'anava a casa, em rentava, i tornava a treballar. ¡Aquesta ha sigut l'ajuda que hem tingut! I que a sobre ens diguin tot el que ens han dit... [molt afectat]. És dur, és molt dur. Ja no és pels diners i el temps que hem invertit. El meu fill treballa, estudia i és un noi esportista, ¡no és un borratxo! La responsabilitat dels polítics era haver investigat i tret la veritat abans de tirar-nos a sobre totes aquelles mentides ».
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Gerard Piqué i Clara Chía, ni ruptura ni crisi
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Consells pràctics El truc de la pastilla de rentavaixelles per netejar el forn
- Adeu al pontífex argentí Trump es reuneix amb Zelenski abans del funeral del papa Francesc: «Són molt a prop d’un acord»
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Radiografia lingüística Menys del 30% dels joves catalans tenen el català com a llengua habitual i «d’identificació»