El tram de la L-10 del metro fins a la Zona Franca es reprendrà el 15 de febrer
El conseller Rull anuncia la seva voluntat d'acabar les obres el 2017

amadridejos30003162 barcelona 11 06 2015 concentracion de vecinos d160203120708
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha avançat aquest dimecres al Parlament que el Govern de la Generalitat reprendrà el dilluns 15 de febrer les obres del tram de la L-10 del metro de Barcelona que connecta els barris de la Marina i la Zona Franca. L'objectiu és acabar-les el 2017, ha afegit.
En la seva primera intervenció com a conseller del ram en la sessió de control al Govern, Rull s'ha mostrat "convençut" que hi haurà un acord entre la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona per "incrementar el ritme" de les obres de construcció.
Notícies relacionadesL'anunci arriba poc abans de la inauguració d'un nou tram de 20 quilòmetres de la L-9 del metro entre Zona Universitària i la terminal T-1 de l'Aeroport del Prat, prevista per al 12 de febrer. El nou tram connectarà les ciutats de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat.
Així mateix, Rull ha aprofitat per criticar el Govern espanyol pel seu esforç inversor en transport públic: "Durant els últims anys la Generalitat s'ha gastat una mitjana de 300 milions anuals per ampliar la xarxa ferroviària, mentre que l'Estat es gastava 50 milions a l'any en Rodalies", ha lamentat. Rull també ha recordat que el ramal de la L-10 que entrarà en funcionament ha suposat una "inversió extraordinària" del Govern -2.899 milions d'euros- i ha insistit: "Ha hagut de ser la Generalitat qui hagi aconseguit la connexió ferroviària amb l'aeroport".
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Construcció i infraestructures José Elías trenca amb els germans Amodio i dimiteix com a vicepresident d'OHLA
- Tribunals El TSJC absol Alves per l'agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- Tribunals El TSJC proposa l'indult parcial per a Laura Borràs perquè no ingressi a presó
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Tribunals Assassinat sense cadàver a Sant Andreu de la Barca: la fiscal reclama 15 anys de presó
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu