Barcelona buscarà la fórmula per evitar l'enderrocament de Can Vies
L'ajuntament persegueix una "solució dialogada" que mantingui l'emblemàtic local
El líder del PP, Alberto Fernández Díaz, demana a Ada Colau que el tiri a terra

icoy35232928 can vies160820193400 /
Barcelona va estrenar ahir, després de més d’una dècada d’obres, l’ambiciosa rambla aèria que cobreix 760 metres de vies de tren de l’estació de Sants. El primer dia que els vianants la van poder trepitjar va servir també per tornar a atiar el debat sobre el futur que espera al centre social okupat de Can Vies, que sembla cada vegada més a prop d’assegurar-se la supervivència.
El seu desallotjament el maig del 2014 va desfermar al barri una setmana de violents disturbis que van cessar quan es va aturar l’enderrocament previst per portar a terme la construcció sobre el teixit ferroviari. Des d’aleshores, segueix sense aclarir.se definitivament el seu horitzó. Però la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, i la regidora de Sants-Montjuïc, Laura Pérez, van tornar a defensar-lo ahir com un «referent associatiu i cultural del barri» i van assegurar que els plans de l’ajuntament passen per una «solució dialogada» entre la comunitat de tots els veïns que mantingui l’emblemàtic edifici.
RAMPA O ASCENSOR
Serà en la tercera fase d’aquest projecte arquitectònic que es decidirà de quina manera es construeix un accés que connecti la zona del darrere de Can Vies amb la nova rambla. A través «d’una rampa» o «d’un ascensor», van aclarir fonts del consistori.
Notícies relacionadesEl més crític amb la decisió de buscar una solució que mantingui dret Can Vies és el líder del PP a Barcelona, Alberto Fernández Díaz, que va demanar a l’alcaldessa Ada Colau que recolzi l’enderrocament, com estava previst quan el 2010 el llavors alcalde Jordi Hereu (PSC) va aprovar el planejament urbanístic del batejat com a caixa de Sants.
El líder popular va recordar que l’actual planejament preveu que part de Can Vies sigui edificable i part zona verda, de manera que «un canvi d’ubicació de la rampa d’accés a la coberta, prevista a Can Vies, obligaria a canviar el planejament vigent, amb la demora que això comportaria, mentre que les altres dues fases ja estarien inaugurades». Per això va reiterar la seva petició de tirar a terra l’edifici per finalitzar unes obres que considera que els veïns esperen des de fa temps, «ja que millorarien la connectivitat amb el metro de la L1 de Mercat Nou i revitalitzarien el barri».
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara una sobreocupació del 101% als seus centres de menors migrants
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu
- Pressupostos prorrogats El Govern urgeix ERC i els Comuns a avalar «ràpid» tota l’ampliació de crèdit si volen millores en habitatge i mobilitat